آشنایی با رادیو اینترنتی در انجمن قصه‌گویی کانون سمنان

مربیان و اعضای نوجوان انجمن قصه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با رادیو اینترنتی آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و نماینده انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان از برگزاری جلسه‌ی مجازی با موضوع «پادکست؛ رسانه‌ای نو» در روز یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: فاطمه خلیلی مربی فرهنگی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون سمنان و قصه‌گوی برگزیده‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی به‌عنوان مهمان جلسه، درخصوص «رادیو اینترنتی و چگونگی ساخت پادکست و کاربرد آن در قصه» مطالبی بیان کرد.

خلیلی در پاسخ به این پرسش که پادکست چیست و چه تفاوتی با رادیو دارد، اظهار داشت: پادکست یا پادپخش یا تدوین صوتی که گاهی رادیو اینترنتی نامیده می‌شود می‌تواند یک قطعه‌ی خبری یک‌دقیقه‌ای تا یک مصاحبه‌ی سه‌ساعته را تحت پوشش قرار دهد و در واقع یک نوع رادیو اینترنتی است که نیازی به موج و... ندارد و به‌صورت یک موسیقی یا حتی صدا در دسترس است.

وی در ادامه با اشاره به چهار آیتم مهم و مؤثر در ساخت پادکست مبنی بر «صدا»، «سکوت»، «افکت» و «موسیقی» به تعریف کوتاهی از هریک پرداخت و بر تقسیم انرژی و هیجان در صدا، استفاده از افکت‌های خلاقانه و موسیقی مناسب با موضوع، استفاده از سکوت‌های بجا در موسیقی و هم‌چنین اجرای نهایی پادکست قصه، تأکید کرد.

خلیلی در پایان سخنانش، ضمن معرفی نرم‌افزارهای مرتبط، سایت  فایل‌های افکت و ارائه‌ی چند نمونه پادکست با موسیقی مناسب از مربیان و اعضای انجمن خواست تا برای آشنایی بیش‌تر با این نرم‌افزار به تهیه پادکست دو تا سه‌دقیقه‌ای بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =