آشنایی با آسیب ها، خطرات و راه کارهای فضای مجازی

کارشناس فناوری اطلاعات کانون هرمزگان:نوجوانان عزیز می بایست با دقت بیشتری در فضای مجازی حضور یابند و برای امنیت بیشتر از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ در شامگاه روز  ۸ آبان ماه مصادف با روز نوجوان نشست مجازی با عنوان "آشنایی با آسیب ها، خطرات و راه کارهای فضای مجازی" با حضور  مهدی فرزان فر کارشناس فناوری اطلاعات کانون استان برگزار شد.

در این نشست فرزان فر توضیحات مفصلی راجع به فضای مجازی، تهدیدها و فرصت هایش را بیان کرد.

در این نشست فرزان فر ضمن بیان چالش های روز در فضای مجازی اظهار داشت: نوجوانان عزیز می بایست با دقت بیشتری در فضای مجازی حضور یابند و برای امنیت بیشتر از پیام رسان های داخلی استفاده کنند.

آشنایی نوجوانان با خطرناک ترین بازی ها و چالش های فضای مجازی از دیگر بخش هایی بود که مورد استقبال شرکت کنندگان واقع شد. آشنایی با چالش نهنگ آبی به عنوان خطر ناک ترین بازی آنلاین و راهکارهای مقابله با این چالش بخش دیگر این نشست بود.

کارشناس فناوری اطلاعات کانون هرمزگان در ادامه این نشست همچنین راجع به چالش "مو مو" توضیحاتی به اعضا داد و گفت: مومو ممکن است یک ربات اینترنتی یا یک شخص حقیقی و یا حتی فردی که ما را به خوبی می شناسد باشد.

وی راهکار های نجات از چالش مو مو  را مسدود کردن  اکانت مومو، تعویض سیم کارت، استفاده از پیام رسان های داخلی دانست.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر نقش اساسی والدین اظهار داست: وظیفه والدین آگاه سازی فرزندان، ضمن حفظ آرامش آنان و اطلاع رسانی به پلیس فتا در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک می باشد.

در پایان این نشست، کارشناس به پرسش های مخاطبان پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =