کارشناس مکاتبه‌ای کانون سمنان میهمان انجمن ادبی آبی

جلسه‌ی مجازی مربیان و اعضای انجمن ادبی آبی استان خراسان جنوبی با دعوت از کارشناس مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان خراسان جنوبی، جلسه‌ی مجازی انجمن ادبی شاعران نوجوان این استان، پیش از ظهر روز پنج‌شنبه هشتم آبان ۱۳۹۹ هم‌زمان با روز نوجوان در پیام‌رسان واتساپ برگزار و آثار اعضای این انجمن از سوی نسرین قربانی کارشناس مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، نقد و بررسی شد.

قربانی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر تصویرسازی ذهنی در مخاطب، اظهار داشت: شاعر در شعر کلاسیک تلاش می‌کند تا چیزی را مطرح کند که مردم عادی نگفته‌اند؛ پس بایست در شعر خود به دنبال خلق و ایجاد تصاویر ذهنی در مخاطب باشد.

وی در ادامه افزود: خلق تصاویر زیبا و بکر به فضاسازی ذهنی شعر کمک می‌کند و در مقابل آن، بکارگیری جملات پراکنده و بی‌سرانجام و هم‌چنین تصاویر نامفهوم باعث ایجاد فضای مبهم در ذهن مخاطب می‌شود.

کارشناس مکاتبه‌ای کانون استان سمنان در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشویق اعضای انجمن ادبی به مطالعه کتاب و بیان ویژگی‌های انواع شعر، یادآور شد: شاعر قبل از هر چیز لازم است قالب شعر خود را مشخص و شرایط و تکنیک‌های آن را در خلق اثر رعایت کند.

قربانی در پایان، قدرت تخیل را یکی از عناصر مهم در جذابیت شعر، عنوان و تصریح کرد: آشنایی‌زدایی به‌معنای شکستن زمینه‌های ذهنی قبلی مخاطب از ابزارهای ایجاد تخیل در شعر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =