کد خبر: 300667
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
بازدید 630
اعضای انجمن علمی کانون کرمان سیارک‌های جدید را کشف کردند

اعضای انجمن علمی کانون پرورش فکری استان کرمان در پروژه‌ای بین‌المللی سیارک‌های جدید را کشف و ثبت کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اعضای انجمن نجوم آندرومدا کانون جیرفت و با حمایت انجمن علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با سرپرستی طیبه اعتمادی کارشناس آفرینش‌های فرهنگی، در پروژه بین‌المللی جستجوی سیارک‌های منظومه شمسی که از اواخر مرداد تا مهر ۹۹ ادامه داشت شرکت کرده و به جستجوی سیارک‌های جدید پرداختند.

بنابر این خبر، این گروه ۱۸نفره، به صورت مجازی دیتاهای ارسالی از تلسکوپ رصدخانه «پن‌استارز» واقع در جزایر هاوایی را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و موفق به شناسایی ۵۴ سیارک جدید شدند. داده‌های حاصل از این کشفیات در شناخت سیارک‌ها، شکل‌گیری منظومه‌شمسی و همچنین شناسایی سیارک‌های اطراف زمین و خطرات احتمالی آنها به دانشمندان یاری می‌رساند.

این در حالی است که، سیارک‌های جدید کشف شده در مرحله اول از سوی سازمان « IASC» (همکاری بین‌المللی جستجوهای نجومی) مورد تایید قرار می‌گیرد و پس از تایید و ثبت نهایی با مطالعه و رصدهای مداوم منجمان حرفه‌ای در رده‌بندی مناسب ثبت خواهند شد.

همچنین، شرکت‌کنندگان در پایان این دوره گواهی همکاری از سوی دانشگاه «هاردین سیمونز»، بخش علوم شهروندی ناسا و رصدخانه «پن‌استارز» دریافت کردند.

لازم به ذکر است که نخستین همکاری اعضا انجمن علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کرمان در این پروژه با هدایت ساره واحدی کارشناس فیزیک صورت گرفته است که در پنج سال اخیر، همکاری مستمر و فعالی در این پروژه بین المللی داشته و رتبه برتر در میان ۶۰ کشور را کسب کرده است.

انجمن نجوم آندرومدا با هدف ترویج و آموزش علم نجوم در تابستان ۱۳۹۸ با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت آغاز به کار کرده و پیش از این نیز فعالیت‌های نجومی همچون رصد عمومی آسمان شب، اردوهای رصدی ویژه اعضا، کلاس‌های آموزشی نجوم، کارگاه‌های آموزشی ویژه مدارس، بازدیدهای دانش‌آموزی از آسمان‌نما و... و. را برگزار کرده است. اکنون با توجه به شرایط جدید و غیرحضوری شدن فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن نجوم آندرومدا نیز فعالیت‌های خود را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت مکانی، برای تمامی سنین برگزار می‌کند که یکی از این فعالیت‌ها پروژه ذکر شده می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =