کد خبر: 300753
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
طرح جمع آوری قصه های بومی خراسان شمالی کلید خورد

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی به منظورترویج قصه های بومی و محلی و احیای فرهنگ بومی محلی ، این طرح را با همکاری میراث فرهنگی،صنایع  دستی و گردشگری استان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان شمالی به منظور ترویج قصه های بومی و محلی و احیای فرهنگ بومی محلی، این طرح با همکاری میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری استان آغاز شده است. 
فرهاد آقا بیگی مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اشاره به نقش تربیتی قصه های بومی و محلی در اشاعه فرهنگ و انتقال میراث شفاهی استان به نسل جدید خاطر نشان کرد  بچه‌ها می توانند با خواندن و شنیدن قصه‌ها به سرمایه‌های تمدن و میراث فرهنگی خود دست یابند و با آداب و سنن جامعه خویش آشنا شوند و خود را برای زندگی آینده آماده تر سازند.
وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان قصه را ملکه ذهنشان می کنند و از این بایگانی ذهن در جهت شیوه‌های کاربردی زندگی شان استفاده می کنند ادامه داد بر اساس این طرح قصه های بومی استان جهت ثبت ملی از قصه گویان بومی، سالخوردگان و هر کسی که در این خصوص می تواند موثر باشد از قومیت های ترک، کرد، ترکمن و تات جمع آوری و تدوین می شود که در این خصوص تاکنون چندین متن قصه با همکاری میراث فرهنگی استان جمع آوری و فیلمبرداری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =