فعالیت های مجازی کانون ایلام  نمره عالی کشوری گرفت

در ارزیابی معاونت فرهنگی و مدیر کل آفرینش های فرهنگی کانون کشور ،استان ایلام در چندین مورد نمره های برتر را به دست آورده است.همچنین در بخش فعالیت های مجازی با نمره عالی در ردیف چهار استان برتر کشور قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،در ارزیابی عملکرد  معاونت محترم فرهنگی کشور که کارنامه  کانون های تمام استان ها را در شش ماهه اول سال ۹۹ تحلیل کرده است  تلاش های صادقانه ی مسئولین و کارشناسان و مربیان کانون استان ایلام به ثمر نشست و در بخش فعالیت های مجازی کانون ایلام در ردیف چهار استان برتر کشور در آمد.در این بخش  تنها چهار استان  از جمله ایلام نمره عالی گرفته اند.
 بر اساس این گزارش علاوه بر این ها در بخش آموزش و پژوهش عنوان( بسیار مطلوب) در بخش ادبی انجمن شعر و داستان( نمره عالی) گرفته است  و تنها دو استان این نمره را در هر دو بخش  انجمن های شعر و داستان گرفته اند
در بخش اعضای مکاتبه ای در وضعیت خوب ارزیابی شده است و در بخش نمایش نیز کانون استان ایلام در ردیف استان های برتر قرار دارد.همچنین در دیگر بخش های فرهنگی،ادبی،هنری،انجمن ها،کارگاهها،برنامه ریزی،پیش بینی برنامه ها  نیز از متوسط به بالا ( متوسط- خوب- عالی ) گرفته است  و هیچ موردی در استان ایلام با نمره ضعیف  روبه رو  نشده است.
 در این ارزیابی در انجمن های سرود،قصه گویی در وضعیت قابل قبولی قرار داردو در فعالیت ها و برنامه های پیک امید مجازی ، تحلیل کارشناسانه عملکرد مراکز استان و مقایسه آماری فعالیت ها،تعامل با بیرون از کانون،تعامل با درون سازمان،تعامل با اساتید بیرون از کانون ،استفاده از توان مربیان در کارگاههای تخصصی برخط،ایجاد استودیو مستقل برخط و... در وضعیت خوب و قابل ستایش قرار گرفته است.
چند مورد جزیی نیز به عنوان مشکلات قابل حل برای شش ماهه دوم یادآوری شده است.
معاونت فرهنگی و مدیر کل آفرینش های فرهنگی  با ارزیابی و تحلیل فعالیت کانون استان ها نقاط قوت و ضعف را در تمام بخش های فرهنگی،ادبی،هنری،آموزش و پژوهش که در حوزه معاونت فرهنگی استان ها قرار می گیرند ،به روشنی مشخص کرده است  و راه را برای استان ها در تقویت نقاط قوت و رفع کاستی ها هموار کرده است و به صورت کامل با جزییات به تمامی فعالیت ها پرداخته است.
 قرار است  این نتیجه و تحلیل کشوری پس از بررسی در شورای فرهنگی،شورای مجازی و شورای کارشناسی  با جزییات کامل و وضعیت انجمن ها و کارگاهها و برنامه های  مختلف استان ایلام  نیز تحلیلی استانی شود که این  اقدم هدف موفقیت بیشتر در شش ماهه دوم  و رفع کاستی ها و تقویت نقاط قوت را دنبال می کند.
اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی ،هنری در سراسر استان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز چهار گروه مختلف سنی ( کودک دختر،کودک پسر،نوجوان دختر،نوجوان پسر) با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه بر آن  بیش از  هشت انجمن مجازی و 60 کارگاه مجازی  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری از مربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است .

در فصل جاری پاییز امسال کانون ایلام علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت و سیار خود، هشت کارگاه تخصصی را نیز به صورت برخط و شهریه ای در حال اجرا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =