آیین رونمایی از کتاب آثار برگزیده‌ی نقاشی پدافند غیر عامل

طی مراسمی با حضور مدیران کل پدافند غیر عامل استانداری، مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر کل کانون استان از کتاب مجموعه آثار نقاشی برگزیده پدافند غیر عامل رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در این جلسه که  همزمان با هجدهمین روز از آبان ماه ۱۳۹۹ در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از مشارکت، همراهی  و تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری برنامه های فرهنگی با مجموعه آموزش و پرورش گفت: در حالی‌که دشمن تمامی ظرفیت‌های خود را برای اعمال تهدیدات علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کار بسته است، ما نیز باید دفاع همه‌جانبه را دستور کار خود قرار داده و با ارایه ی آموزش های هدفمند دانش آموزانی توانمند در مقابل انواع تهدیدات دشمن تربیت نموده و تحویل جامعه‌ی ایران اسلامی نماییم.

واقعی بر رعایت اصل خود مراقبتی در پدافند غیر عامل تأکید کرد و ادامه داد: در عصر حاضر که تهدیدات متنوع شده و تغییر یافته است، دفاع همه‌جانبه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در برابر تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و نرم دشمن است.

به گفته واقعی، امروز نظام سلطه به رهبری آمریکا  از عملی ساختن اقدام سخت علیه کشورمان عاجز مانده، از این رو تمام ظرفیت‌های خود در دو حوزه نیمه‌سخت همچون تهدیدات امنیتی و حوزه جنگ نرم را به کار گرفته است و این تهدیدات در ابعاد گوناگون تحریم اقتصادی، فرهنگی، دارویی و جنگ های نیابتی با استفاده از مزدوران تربیت شده نمود پیدا می کند.

 در ادامه این مراسم هاشمی سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان جنوبی نیز طی سخنانی ایام هفته پدافند غیر عامل را فرصتی برای یادآوری تدابیر، آینده نگری و ژرف اندیشی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر دستور تشکیل سازمان پدافند غیر عامل در سال ۱۳۸۲ دانست و افزود: سازمان پدافند غیر عامل با هدف افزایش، توان دفاعی و مقاومت ملی و همچنین حفاظت از زیرساخت‌ها ایجاد شد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود بر رعایت الزامات پدافند غیر عامل تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به تغییر رویکرد دشمنان از جنگ سخت به جنگ نرم در حوزه های مختلف فرهنگی لازم است متناسب با تهدید عمل کنیم و از ابتدایی‌ترین سنین تربیت فرزندان که در محیط آموزش و پرورش، خانواده و مراکز کانون پرورش فکری و...  اتفاق می افتد به آن توجه کنیم و به آن اعتقاد و باور داشته باشیم.

 هاشمی از خانواده، مدرسه و مراکز فرهنگی و هنری به عنوان تکمیل کننده نصف النهارهای پرورشی یاد کرد که شخصیت کودکان ونوجوانان را تشکیل می دهند .

وی در پایان ضمن تشکر از کودکان ونوجوانان شرکت کننده در این مسابقه از عوامل برگزاری مسابقه نقاشی پدافند غیر عامل تقدیر و در خصوص برگزاری برنامه های مشترک با استفاده از ظرفیت‌های جدید اعلام آمادگی کرد.

در بخش پایانی این مراسم طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان نیز به تشریح فعالیت‌ها و برنامه های کانون در حوزه‌ی پدافند غیر عامل پرداخت و گفت: با اعتقاد به اینکه سرمایه گذاری برای کودکان ونوجوانان سرمایه گذاری برای آینده است برنامه های مختلفی در راستای آموزش شیوه‌های درست زندگی کردن و رعایت اصول پدافند غیر عامل در کانون همزمان با هفته پدافند غیر عامل در قالب برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی انجام شد که به مهمترین آن می توان به معرفی کتاب‌های پدافند غیر عامل از جمله کتاب انسان و طبیعت، قصه گویی، برگزاری مسابقات، پخش فیلم،  بحث آزاد، رزمایش خود حفاظتی، تولید محتواهای آموزشی، برگزاری برنامه های مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی و ... اشاره کرد. 

وی افزود: هر کدام از کودکان ونوجوانان مشارکت کننده در این برنامه ها سفیرانی هستند که  در زمینه‌ی آموزش و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل به آحاد جامعه نقش ایفا می کنند.

حمیدی با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع پدافند غیر عامل و رونمایی از مجموعه نقاشی‌های برگزیده اظهار داشت: فراخوان این مسابقه همزمان با هفته پدافند غیر عامل در سال ۱۳۹۸ در سطح مراکز و مدارس استان منتشر شد و بیش از ۲۵۰ اثر نقاشی به دبیرخانه این مسابقه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رسید که از این بین ۸ اثر به عنوان برگزیده و ۱۲ اثر شایسته تقدیر شناخته و به صاحبان این آثار جوایزی اهدا شد.

 گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب آثار منتخب این مسابقه در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار و به صورت زنده در شبکه شاد پخش و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =