تأکید بر باز نگری محتوای آموزشی مهدهای کودک استان سمنان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان بر بازنگری محتوای آموزشی مهدهای کودک تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان پیش از ظهر یک‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ با علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان، دیدار و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و دغدغه‌مندی درخصوص مهدهای کودک، پیرامون بازنگری محتوای آموزشی مهدهای کودک تأکید کرد.

مدیرکل کانون استان سمنان، هدف از این دیدار را گسترش هم‌افزایی و هم‌کاری عنوان و از تلاش غیر قابل انکار و ارائه خدمات شایسته بهزیستی در امر آموزش و پرورش کودکان، قدردانی کرد.

خدابخشی در ادامه افزود: برای ارتقای سطح علمی و آموزشی مربیان در مهدهای کودک نیاز به تولید محتوای آموزشی بیش‌تری داریم و بحمدالله بهزیستی به‌واسطه‌ی تجربه و کارشناسان متخصص، گام‌های مناسبی در این امر برداشته است و تجربه بیش از ۵۰ سال کانون پرورش فکری در حوزه‌ی کودکان، آموزش غیر مستقیم و شیوه‌های خلاق می‌تواند به تکمیل این فعالیت‌ها در مهدهای کودک کمک کند.

وی با اشاره به طرح مهارت‌های مثبت در کانون و تدوین محتوا برای کودکان مثبت صفر، یادآور شد: تولید محتوا و بازنگری در محتواهای موجود نیازمند جلسات تخصصی و کارشناسی با مشارکت آموزش و پرورش، بهزیستی و کانون پرورش فکری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب علمی و پژوهشی است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن ارائه‌ی گزارشی از نحوه‌ی عملکرد مراکز مهدهای کودک در استان با توجه به شرایط کرونایی، تولید محتوای آموزشی را بر اساس قانون، بر عهده‌ی آموزش و پرورش دانست.

ایزدپور در ادامه با اشاره به روتد تدوین محتوای آموزشی ویژه کودکان شیرخوار، نوپا، نوباوه و آمادگی گفت: تولیدات آموزشی رشد محور و طبق شرایط فردی کودک است و سنجش و آموزش رشد کودکان برای مربیان و والدین را در بردارد.

وی  از هم‌کاری و تعامل مستمر و مثبت بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابراز امیدواری کرد و تعاملات دو دستگاه و بهره‌گیری از تجربیات ارزنده  بیش از پیش در رشد و ارتقای سطح علمی آموزشی در مهدهای کودک  را خواستار شد.

گفتنی است؛ این دیدار پیرو جلسه‌ی شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش و اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استانداری در ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ مبنی بر تولید محتوا برای مهدهای کودک و بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان در این‌حوزه به‌ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور فروهر معدنی معاون فرهنگی و سعید صادقی مشاور مدیرکل کانون و ساره امیرجان معاون امور اجتماعی و مریم فهیمی کارشناس معاونت اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =