کد خبر: 301159
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
فراخوان جشنواره "کتاب خوب، حال خوب" منتشر شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوحوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کتاب نوعی واکسینه‌ی فرهنگی روح و اندیشه‌ی کودکان و نوجوانان است، گفت: فراخوان جشنواره کتاب خوب، حال خوب در استان انتشار یافت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری فرزاد رحیمی اظهار داشت: جشنواره‌ی استانی کتاب خوب، حال خوب با هدف ترویج فرهنگ ‌کتاب‌خوانی و معرفی طرح‌های موفق مربیان و اعضای مراکز فرهنگی با محوریت«معرفی کتاب» برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی کتاب‌ و تشویق کودکان به مطالعه یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های مراکز فرهنگی کانون است که دیگر فعالیت‌ها به نوعی در خدمت آن قرار می‌گیرد. این فعالیت اهمیت ویژه‌ای در پرورش مهارت‌های فکری و رشد ابعاد وجودی کودکان و نوجوانان دارد. 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بیان داشت: مربیان به عنوان پل ارتباطی بین اعضا و کتاب، نقش مهمی در این زمینه دارند و ارائه‌ی طرح‌های خلاق کتاب‌خوانی یکی از ابزارهای مهم آنان برای دست‌یابی به این هدف اساسی است، امسال در مراکز استان‌ها، با بهره‌گیری از این شیوه کودکان و نوجوانان بسیاری در فضای مجازی و حقیقی با کتاب‌های خوب مأنوس می‌شوند.
رحیمی خاطرنشان کرد: فراخوان جشنواره کتاب خوب، حال خوب بر اساس ایده‌ی"Book slam"شکل گرفت. book slam یا معرفی ضربتی کتاب، روش ویژه‌ای برای معرفی کتاب به کودکان و نوجوانان است.

وی تشریح کرد: این روش را آکادمی "رمشاید" (Remscheid)در آلمان ایجاد کرده و اجرای آن را به کتابخانه‌های عمومی و مراکز آموزشی در آلمان پیشنهاد می‌کند، در طرح Book Slam هر کتاب باید در کمتر از سه دقیقه با جذاب‌ترین روش‌ها به کودکان و نوجوانان معرفی شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان عنوان داشت: بخش‌های جشنواره کتاب خوب حال خوب شامل بخش‌های هنری، فرهنگی و ادبی است و به‌منظور ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه‌ی امید در بین اعضا، خانواده‌ها و مربیان مراکز فرهنگی بخش ویژه‌ی این فراخوان به ساخت آثار طنز اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بخش هنری این جشنواره شامل فعالیت‌هایی همچون تصویرگری کتاب، کاریکاتور، نمایش عروسکی خانوادگی«خانواده‌ی کتاب‌خوان» ساخت فیلم کوتاه«من و کتابم» با استفاده از گوشی موبایل در سه دقیقه است.

رحیمی گفت: بخش فرهنگی، ادبی شامل فعالیت‌هایی از جمله معرفی کتاب، نقد کتاب(شفاهی)، گفتمان خانوادگی کتاب(به همراه خانواده )، حرف‌های من با نویسنده، خلاصه‌گویی کتاب و بخش ویژه‌ی طنز شامل ساخت فیلم و نمایش طنز با موضوع ماجرای من و کتاب، قصه‌های من و بابا و کتاب، خاطرات بامزه‌ی من و کتاب و... می‌شود.

وی تصریح کرد این فراخوان در دو مرحله برگزار می‌شود، مرحله‌ی نخست تا پایان هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و مرحله دوم تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت. همچنین برگزیدگان بخش‌های مختلف هم‌زمان با دهه‌ی مبارک فجر در ویژه برنامه‌ای به‌همین‌منظور  معرفی و تقدیر خواهند شد.
دبیرخانه‌ی فراخوان جشنواره، پیک امید مجازی استان است و آثار و تولیدات اعضا و مربیان در این نمایه‌ی استانی نمایش داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =