فاز سوم طرح اهدای کتاب‌های کانونی به روستاهای کمتر توسعه یافته

فاز سوم طرح اهدای کتاب‌های کانونی به روستای کمتر توسعه یافته، با هدف توسعه‌ی فرهنگی روستاها، جذب شرکای فرهنگی در بخش امانت کتاب، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پرورش نسلی از کودکان و نوجوانان خلاق، خودباور و مستعد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در پنجمین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی فاز سوم طرح اهدای کتاب به روستاهای استان، توسط مربیان کانون و با رعایت کامل شیوه‌های بهداشتی انجام شد.

در این روز بیش از  ۱۵۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان، در موضوعات متنوع علمی، داستانی، تاریخی، مذهبی، اجتماعی و ... برای کودکان و نوجوانان شهرستان‌های گنبد، مراوه تپه و گمیشان توزیع شد.

گفتنی‌است در جهت توزیع عادلانه کتاب، ابتدا روستا و رابطان آنها شناسایی و در هر روستا کتاب از طریق مربیان کانون در اختیار رابطین قرار می گیرد و در ادامه رابطان روستا که کتاب دریافت کردند، در امر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی شرکای فرهنگی کانون محسوب شده و گزارش امانت کتاب را در اختیار مربیان کتابخانه‌های سیار قرار می‌دهند.

قابل ذکر است در فاز اول و دوم اهدای کتاب به روستاهای کمتر توسعه یافته استان، بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب کانونی توسط مربیان کتاب‌خانه‌های سیار توزیع شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =