کد خبر: 301220
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
«بیگک» در هندیجان رونمایی شد

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هندیجان از رونمایی کتاب «بیگک» به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، فرهاد عبادی زاده با اعلام این خبر گفت: ظهر سه‌شنبه ۲۷ آبان ماه در خانه موزه هندیجان با حضور فرماندار، مسئولان ‌و برخی فعالان فرهنگی، کتاب «بیگک» اثر زینب موسوی نویسنده هندیجانی و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

وی با اشاره به این‌که کتاب «بیگک» در زمینه فرهنگ‌عامه، با مقدمه دکتر پوپک عظیم پور از سوی انتشارات آفرینش مهر منتشر شده است افزود: این کتاب مشتمل بر معرفی عروسک بومی این منطقه و پیوند آن با شاخصه‌های مختلف فرهنگ عامه چون آداب و رسوم، پوشش، گویش و نشانه‌های اقلیمی و قصه‌های مرتبط با این میراث فرهنگی است.

فرماندار هندیجان

حمایت از تولیدات فرهنگی یک ‌امر ضروری است

فرماندار هندیجان نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، حمایت از تولیدات فرهنگی را یک ‌امر ضروری و ارزنده برشمرد و تأکید کرد: انتشار کتاب بیگک برگ‌ زرینی در تاریخ فرهنگی هندیجان است و استمرار این‌گونه فعالیت‌ها باید در این شهرستان تداوم یابد.

علی بویری، زینب موسوی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نویسنده کتاب بیگک را یک ذخیره و عنصر فرهنگی مؤثر برای هندیجان دانست و گفت: موفقیت‌های ملی این بانوی هندیجانی در زمینه‌ی فرهنگی به‌ویژه قصه‌گویی ستودنی است.

گفتنی است: زینب موسوی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئول انجمن داستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان است. کتاب «بیگک» دومین اثر منتشر شده از این نویسنده‌ی خوزستانی در زمینه‌ی قصه و فرهنگ‌عامه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =