پیوند «کتاب» و «کیهان» در انجمن محیط زیست کانون بوشهر به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

نشست مجازی کتاب و کیهان با موضوع کتاب و کتابخوانی و تاثیرات آن بر حفاظت از محیط زیست  با همکاری اداره کل محیط زیست استان بوشهر در روز چهارشنبه مورخ ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، نشست مجازی کتاب و کیهان با موضوع کتاب و کتابخوانی و تاثیرات آن بر حفاظت از محیط زیست  با همکاری اداره کل محیط زیست استان بوشهر برگزار شد.

انجمن محیط زیست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نظر دارد که تفکر محیط زیست و دوستی با طبیعت را در بین کودکان و نوجوانان با روشهای غیرمستقیم و از طریق اجرای برنامه های فرهنگی،ادبی از جمله برگزاری کارگاه ‌های آموزشی با حضور کارشناسان و صاحبنظران، مهرواره ها، اردو و بازدیدهای مجازی نهادینه نماید و اعضا مراکز کانون تبدیل به دوستانی خوب برای طبیعت و  `سفیران حفظ محیط زیست` شوند.

بر همین اساس روز چهارشنبه به مناسبت هفته کتاب ،نشست تخصصی با عنوان ٫کتاب و کیهان٫ که به بررسی تاثیر کتاب و کتابخوانی کودکان بر حفاظت از محیط زیست توسط انسان برگزار شد. این نشست با حضور کارشناس آموزش اداره کل محیط زیست  زهرا رضایی طرحانی نویسنده و برگزیده جشنواره های ملی و بین المللی زیست محیطی برگزار گردید.

زهرا رضایی طرهانی کارشناس آموزش اداره کل حفاظت محیط زیست در این نشست ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت:  این مناسبت به ما یاد آوری می کند که به نقش کتاب و اثرات آن در زندگی، رشد فکری و حفاظت از محیط زیست بیاندیشیم و در کنار آن فرهنگ مطالعه را اشاعه دهیم.

وی همچنین گفت: کتابخوانی باید از خانواده ها و مناسب سن کودک در فضاهای مورد علاقه آنها مانند طبیعت و پارک‌ها شروع کنیم، تا بتوانیم  قدمی موثر در دوستی کودک با طبیعت برداریم و این دو را باهم دوست نماییم.

مهمان ویژه این نشست در ادامه قصه را بهترین ابزار برای آشنایی با کتاب دانست و به والدین و مربیان توصیه نمود که از کتاب‌هایی که حیوانات را بد معرفی می کنند بپرهیزید، کتابهایی تهیه کنید که دوستی و محبت با حیوانات و طبیعت را به کودکان بیاموزند.

لازم به ذکر است که این نشست به عنوان دومین نشست محیط زیست استان بوشهر  در روز چهارشنبه مورخ ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =