تجلیل از بانوان نویسنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی

در هفته کتاب و کتابخوانی از بانوان نویسنده کانون استان مرکزی با حضور زهرا کسایی پور مدیر کل امور بانوان استانداری روز پنج شنبه ۳۰ آبان ۹۹با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در هفته کتاب و کتابخوانی از زنان  مولف استان با حضور زهرا کسایی پور مدیر کل امور بانوان استانداری تقدیر شد 

در مراسم شهرستان خمین که هم زمان با اراک در محل فرمانداری برگزار شد احمد طهرانی فرماندار شهرستان خمین گفت:نظام جمهوری اسلامی در ارتقای جایگاه واقعی زنان نقش اساسی داشته و ظهور و افزایش زنان نویسنده یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی برای زنان الگوی جدیدی تعریف کرد که در آن زن مسلمان نه به عنوان مصرف کننده فرهنگ بلکه تولید کننده فرهنگ مطرح شد و فارغ از جنسیت توانست جایگاه زن مسلمان را به نمایش بگذارد.
فرماندار خمین اظهار داشت: با عبور از چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی  شاهد حضور بسیاری از زنان فرهیخته به‌عنوان بهترین‌ها در عرصه دانش،نویسندگی، اجرایی و علمی هستیم.
طهرانی در بخشی از سخنانش با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت : کتابخانه‌ها نقش اساسی در آشنایی مردم با بسیاری از علوم ومهارت‌ها دارند و تقویت فرهنگ کتابخوانی در مردم زیربنای توسعه کتابخانه است.
وی گسترش استفاده از فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش سرانه مطالعه کتاب به‌ویژه در بین جوانان ونوجوانان عنوان کرد.
فرماندار خمین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره کتاب و مطالعه گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که کتاب وکتابخوانی به جایگاه اصلی و واقعی خودش برگردد و برای تحقق این امر مهم تلاش بیش از پیش فرهنگی ضروری است.

در این آیین از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  فاطمه ظهیری کارشناس مسوول ادبی ، کبریا شجری و زهرا غلامی مربی ادبی کانون اراک ،فاطمه آل طاهر مربی ادبی کانون شهرستان خمین  و ناهید ابراهیمی مربی فرهنگی کانون شهرستان دلیجان به عنوان زنان نویسنده استان  با اهدای لوح سپاس تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =