کد خبر: 301240
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
بازدید 127
کتاب‌خوان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

مصطفی رحماندوست در نشست مجازی «در سایه‌سار کتاب» گفت: کتاب‌خوان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما باید بدانند کجا و چگونه بیان کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، «درسایه‌سار کتاب» با حضور مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان برگزار شد و اعضای مراکز کانون از کتاب و کتاب‌خوانی گفتند.

مصطفی رحماندوست در این برنامه که ویژه‌ی اعضای کتاب‌خوان کانون‌های فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان برگزار شد بسیار خودمانی و ساده با نوجوانان آغاز به سخن کرد.

او از اعضا خواست کتاب بخوانند. رحماندوست با اشاره  به دوران کودکی خود گفت: ما نه امکانات داشتیم و نه کتاب. قدر فرصت‌هایتان را بدانید و از کتاب‌های زیادی که در دسترس دارید بهره ببرید.

این شاعر کودک در بخش دیگری از سخنانش به اعضا توصیه کرد قبل از شروع صحبت در هر جلسه‌ای ابتدا مواردی را که می خواهند بیان کنند را بنویسند و بدانند که از کجا شروع و سخنشان را می‌خواهند به کجا ختم کنند؛ او از اعضا خواست برای خودشان و وقت دیگران ارزش قائل شوند چون کتاب‌خوان‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما باید بدانند کجا و چگونه بیان کنند.

این نشست مجازی با پرسش و پاسخ نوجوانان و رحماندوست ادامه یافت. او به اعضا توصیه کرد خیلی زود به دنبال چاپ آثار خود نباشند چون اقبال اجتماعی باعث  توقف رشد نویسنده می‌شود؛ فعلا فقط بخوانند و بخوانند.  

شاعر لالایی‌ها» به پرسش‌های اعضا در رابطه با فیلمنامه‌نویسی، کتاب‌های مناسب نوجوانان و تقویت استعداد نوشتاری اعضا پاسخ داد و گفت: نوجوان باید خودش بتواند کتاب‌های مناسب سن خود را تشخیص دهد اما تقریبا تمام کتاب‌های منتشر شده در مراکز کانون، کارشناسی شده و از نظر هنری کتاب‌های خوبی هستند. او از اعضا خواست کتاب‌های نرجمه شده موجود در مراکز کانون را هم مطالعه کنند.

رحماندوست در پاسخ به این سووال که چطور می‌توان مثل او شاعر موفقی شد، دلیل موفقیت خود را شکست‌ناپذیری و پشتکار دانست و گفت زیاد زمین خوردم و زخمی شدم اما هر بار از جایم بلند شده، دست روی زخم گذاشتم و به جلو حرکت کردم.

در این نشست مجازی اعضای نوجوان استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و خوزستان از کتاب و کتاب‌خوانی گفتند و نیازهای خود در حوزه کتاب را بررسی کردند.

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون فارس نیز با حضور در این نشست کتاب و کتاب‌خوانی را رسالت و اولویت مهم کانون دانست  و ضمن ابراز خرسندی از میزبانی نشست مجازی در «سایه سار کتاب» از اعضا خواست با تهیه و مطالعه کتاب‌های خوب به رشد بیشتر خود کمک کنند. او هفته‌ی کتاب را فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به فرهنگ مطالعه دانست که می‌تواند آغازی باشد برای خواندن بیش از پیش در همه‌ی روزهای سال.

پخش کلیپ معرفی آثار رحماندوست و سرود مجازی «یار مهربان» با موضوع کتاب، کاری از اعضای کودک و نوجوانان مراکز فرهنگی هنری کانون فارس بخش‌های جانبی این نشست بود. 

نشست مجازی «در سایه سار کتاب» ۲۹ ابان ۱۳۹۹ هم‌زمان با بیست و هشتمین هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در کانون فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =