کد خبر: 301247
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز مجازی برگزار شد

نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی با حضور مهرنوش قربانعلی شاعر و نویسنده و منتقد ادبی کشور در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز به همت مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با حضور وحید کیانی مدیرکل کانون خوزستان، اعضا انجمن شاعران نوجوان صبا و مربیان مراکز کانون پرورش فکری اهواز و کارشناس ادبی کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان در آغاز این نشست با تأکید بر ضرورت توجه به ادبیات در جامعه از نوجوانان شاعر خواست؛ با شور و شوق و تلاش در این عرصه نقشی خوش از خود به‌جای بگذارند.

وحید کیانی با تبریک هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی و اهمیت مطالعه افزود: انس با کتاب سبب‌ساز تعالی روح و جان بشر و پیشرفت جوامع است و فصل زیبای نوجوانی بهترین فرصت برای مطالعه و ارتقاء خویشتن است.

مهرنوش قربانعلی میهمان ویژه‌ی نهمین نشست انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز در نقد آثار خوانش شده اعضا این انجمن به اشراف خوب نوجوانان شاعر اهوازی به عناصر شعر اشاره کرد و گفت: علاوه بر ترکیب‌سازی‌هایی که در سرایش شعر قابل‌تأمل هستند در اشعار تمرین و ممارستی هست که به سمت رعایت موسیقی وجود دارد و این حرکت به سمت موسیقی با تغییر ارکان جمله در مصراع‌ها دیده می‌شود و اتفاقی است که در اشعار قابل‌رؤیت و تأمل و اعتنا است.

او در ادامه با تشریح انواع موسیقی در شعر پرداخت تأکید کرد: نوجوانان باید از امکان‌های موسیقیایی در سرودن شعر سپید بهره ببرند.

قربانعلی در نقد آثار نوجوانان شاعر اهوازی همچنین به توضیح «تماشای شاعرانه» پرداخت و یادآور شد: این مبحث در شعر نقش مهمی دارد و اشعار نوجوانان عضو انجمن صبا از این نظر قابل توجه است.

گفتنی است: در نهمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان صبا اهواز اشعار هفت نفر از نوجوانان شاعر خوانش شد و اعضا و مربیان و میهمان برنامه مورد به نقد و بررسی این آثار پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =