استقبال مخاطبان از مجموعه شعرهای افسانه شعبان‌نژاد

«هاجَستم و واجَستم» ‌سروده‌ی افسانه شعبان‌نژاد در حالی برای سومین بار از سوی کانون پرورش فکری بازنشر شد که آثار این نویسنده و شاعرِ کودکان مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «هاجستم و واجستم» ۱۰ شعر خردسال شعبان‌نژاد را در بردارد که با توجه به ادبیات فولکلور ایران سروده شده ‌است.
تصویرگری کتاب «هاجستم و واجستم» را که مناسب کودکان بالای چهار سال (نوباوه) است را فرشته نجفی بر عهده دارد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: هاجستم و واجستم/ کنار گل‌ها جستم/ زنبور زرد ناقلا/ داد زد و گفت: «جلو نیا/ باغچه گل مال منه/ زنبوره نیشت می‌زنه».
کتاب «هاجستم و واجستم» که برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ از سوی کانون به چاپ رسیده است، با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه برای سومین مرتبه بازنشر شد.
بر اساس این خبر، در مجموع شمارگان کتاب ۲۴ صفحه‌ای «هاجستم و واجستم» به ۲۵هزار نسخه رسیده است.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۰هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی خریداری کنند.
پیش‌تر نیز از این نویسنده و شاعرِ کودک و نوجوان بیش از ۴۰ عنوان کتاب همچون هدیه خاله نگین، زنبور و سیبب قرمز، باغ فرشته‌ها، بهار گمشده، صدای صنوبر، دختر کدو تنبل، خانم چمن و درخت زردآلو، پرنده گفت شاعرم، یک شعر بی‌طاقت، ارنگ ارنگ بگو چه رنگ؟، باغ هزار دخترون، اُردک خواب‌آلود، چتری از گلبرگ‌ها، بزغاله‌های ابری، کلاغه کجاست؟ روی درخت، شنگول و منگول، من و خواب جنگل، گرگم و گله می‌برم، رستم و اکوان دیو، کفش توری، گُل بلوری، سلام آدم فضایی، بودو بود وبود...(۱)، بودو بود وبود...(۲)، ابر اومد باد اومد، فریاد کوه، شیشه آواز، جشن گنجشک‌ها، بابا و باران، قوروقور وقور، قاروقارو قار، این طرف صحرا، آن طرف صحرا، کلاغه به خونه‌ش نرسید، ماه تی تی، کلاه تی تی، در کوچه‌های شعر (کتاب شعر۱)، روزی روزگاری و گنج ورنج (هر دو از مجموعه قصه‌های مولوی)، شب شد و ستاره باز، دس‌و دس‌و دس، نخود و عدس، گُل زری، کاکُل زری، نمایش‌نامه شازده کوچولو، نمایش‌نامه خروسک پریشان، بازنویسی «زور کی از همه بیشتره» (فارسی- دلیجانی) و... از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است.
شعبان‌نژاد همچنین ترجمه کتاب‌های زیر نور ماه، خوشمزه‌ترین کلوچه، روباه قرمز سلام و چشم‌های زمستان را نیز از تولیدات کانون بر عهده داشته است.
بر اساس این خبر برخی از آثار این نویسنده همچون این طرف صحرا، آن‌ طرف صحرا، باغ هزار دخترون و روزی روزگاری (از مجموعه قصه‌های مولوی) از سوی انتشارات کانون به خط بریل منتشر شده است.
یادآوری می‌شود کتاب «این طرف صحرا، آن‌ طرف صحرا» اثر شعبان‌نژاد به زبان کُردی نیز به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =