کد خبر: 301286
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
بازدید 115
هفته های هنری کانون بوشهر در دومین ماه پاییز

واحد آفرینش های هنری استان بوشهر در آبان ماه ۳ انجمن فعال عکاسی، هنرهای نمایشی و سرود برگزار نمود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، واحد آفرینش های هنری استان در آبان ماه ۳ انجمن فعال برگزار نمود که به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی اجرا شد.این اتفاقات هنری که با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای اعضای کودک و نوجوان کانون اجرا شد به شرح ذیل می باشد:

-انجمن هنرهای نمایشی

انجمن هنرهای نمایش استان در ماه آبان هفتمین نشست تخصصی خود را دوشنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۱۱ صبح به مدت ۱ ساعت با موضوع نمایشنامه خوانی و رادیوتئاتر باحضور علیرضا آقایی برگزار کرد.

علی‌رضا آقایی کارشناس مسئول امور فرهنگی، هنری و ادبی استان ایلام است که در این نشست به استفاده از متن مناسب در نمایش نامه ها، استفاده از قابلیت‌های مونولوگ در رادیو، ابزارهای نمایش رادیویی و تکنیک های تقویت صدا پرداخت.

-انجمن عکاسی

در بیست و چهارمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان استان با موضوع آشنایی اعضا انجمن عکاسان نوجوان استان بوشهر با خلاقیت در عکاسی در پایگاه مجازی کانون و با حضور سمیه رسولی مدیر کل استان ،مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون، علی خوش جام نماینده انجمن عکاسان نوجوان استان تهران و کارشناس عکاسی ،محسن حلوایی کارشناس هنری ، علی رضی ؛ نماینده و رابط انجمن ؛ مربیان و اعضا نوجوان برگزار گردید.

علی خوش جام خلاقیت در عکاسی را بصورت عملی و با نشان دادن عکس های متعدد از عکاسان مختلف  به اعضا نشان داد و به بررسی هر کدام از عکس ها از منظر خلاقیت پرداخت و  اهمیت عنصر خلاقیت  در عکس  را با مثال های عینی توصیف کرد.

این نشست تخصصی عصر روز چهارشنبه ۲۱ آبان در  پایگاه مجازی کانون بر بستر اسکای روم برگزار گردید.

شایان ذکر است که انجمن عکاسان نوجوان استان بوشهر کار خود را از ۲۴ اردی بهشت ماه سال جاری به صورت رسمی آغاز کرده و متشکل از دو گروه پسران و دختران است و تا به امروز ۲۴ نشست تخصصی آموزشی برای آشنایی اعضا نوجوان با هنر عکاسی داشته است ؛ که ماحصل این نشست ها ۱۹ نگاه عکاسی است که منتخبی از آثار اعضا شرکت کننده در این تمرین ها در صفحه مجازی انجمن در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام به آدرس bu.shot.kanoonparvaresh@ موجود است.

-انجمن سرود

اولین نشست تخصصی انجمن سرود استان بوشهر در روز چهارشنبه مورخ ۲۸ آبان ماه ۹۹ برگزار شد . این نشست که  نخستین نشست تخصصی انجمن سرود استان بوشهر بود با حضور فرشید جعفری کارشناس مسئول آفرینشهای هنری استان فارس و مدرس موسیقی و همچنین با حضور مدیرکل استان بوشهر، کارشناسان،مرییان و اعضا انجمن سرود استان به صورت مجازی برگزار گردید.

در این نشست  مبانی نت خوانی و سلفژ  از سوی مدرس این نشست به صورت عملی مورد بحث و گفتگو و آموزش قرار گرفت و تمرین نت خوانی با مشارکت اعضا و مربیان انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =