تفکر کارآفرینی به کودکان می آموزد که موفقیتشان در آینده، به میزان زیادی به خودشان بستگی دارد

در نشستی یک ساعته با حضور علیرضا پاکدامن مدیر عامل شرکت مشاوره کارآفرینی و عضو هیات مدیره انجمن مشاوره کارآفرینی راه کارهای مهارت آموزی کودکان و نوجوانان بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ همزمان با هفته جهانی کار آفرینی و روز کارآفرینی کودک و نوجوان، نشست تخصصی مجازی با عنوان "نوجوان نوآور" با شرکت مربیان و کارشناسان استان برگزار شد.

در این نشست یک ساعته که با حضور علیرضا پاکدامن مدیر عامل شرکت مشاوره کارآفرینی و عضو هیات مدیره  انجمن  مشاوره کارآفرینی برگزار شد؛   مدیر کل کانون هرمزگان ضمن تبریک این مناسبت اظهار داشت: نقش مهارت آموزی در ارتقا اعتماد به نفس و انگیزه کودکان و نوجوانان کلیدی است.

وی افزود: در گفتگوهایی که برای بررسی مشکلات کودکان و نوجوانان استان با مربیان داشتیم اغلب همکاران از اعتماد به نفس پایین مخاطبین گله داشتند و همین مهارت آموزی می تواند به فرزندان عزیز ما کمک کند.

پروین پشتکوهی با بیان این که در کانون مهارت آموزی جایگاه خاصی دارد افزود: مهارت آموزی نه برای کسب درآمد بلکه برای  استقلال یافتن بچه ها و در نهایت انسان سازی آن ها ضروری است.

مدیر کل کانون هرمزگان گفت: در سایه مهارت آموزی معضلاتی همچون ناامیدی، افسردگی، پرخاشگری و ارتباط ناموثر با دیگران از بین می رود و در حقیقت با برگزاری این دوره ها انسان توانمند و شایسته جایگزین انسان مصرف گرا می گردد.

وی با تاکید بر این که  مهارت آموزی یکی از روش های تربیتی موثری است، که پدران ما از آن بهره می گرفتند و  برنامه های مهارت آموزی منظمی برای فرزندانشان داشتند افزود: این الگوی سنتی می تواند برای ما الهام بخش باشد.

در این نشست علیرضا پاکدامن مدیر عامل شرکت مشاوره کارآفرینی به  ثمرات کارآفرینی اشاره نمود و گفت: اعتماد به نفس، پشتکار و آرمان گرایی در کارآفرینی منتج به پرورش نسلی توانمند می شود.

علیرضا پاکدامن افزود: استقلال داشتن، اعتماد به نفس می آورد و تفکر کارآفرینی به کودکان می آموزد که موفقیتشان در آینده، به میزان زیادی به خودشان بستگی دارد.

وی گفت: در کارآفرینی ما به دنبال تربیت افرادی هستیم که جویایی کار نیستند، بلکه خودشان به وجود آورنده شغل هستند.

پاکدامن گفت:  هدف ما در حوزه کارآفرینی کودک و نوجوان کار کردن کودک نیست؛ بلکه نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و پرورش کودک و نوجوان خلاق است.

علیرضا پاکدامن اظهار داشت: پدران و مادران و اولیای تربیتی نباید جلوی خلاقیت های فرزندان را بگیرند، بلکه باید به آن ها کمک کنند تا نسلی تربیت شود، که از فرصت های موجود به نحوه موثری استفاده  نماید.

علیرضا پاکدامن با تاکید بر این موضوع که کارآفرینی مهارتی آموختنی است؛ نه مبتنی بر استعداد درونی افزود: کارآفرینی سن و سال نمی شناسد، اما برای تربیت نسلی کارآفرین مناسب ترین زمان دوران کودکی و نوجوانی است و این موضوع اهمیت کار مربیان را یادآوری می نماید.

عضو هیات مدیره انجمن مشاوره کارآفرینی هرمزگان اظهار داشت:  هدف گذاری برای موفقیت در آینده بسیار مهم است و این اهداف می بایست از پنج ویژگی خاص بودن، قابل اندازه گیری بودن، دست یافتنی، واقع گرایانه و به موقع بودن برخوردار باشند.

پاکدامن همچنین با تاکید بر این که مهارت فروش در همه بخش ها می بایست وجود داشته باشد افزود: با تشویق کودکانتان به فروش کالاهای کوچک مثل اسباب بازی و یا دست سازه هایشان، مهارت فروشندگی را در آنان تقویت کنید.

عضو هیات مدیره انجمن مشاوره کارآفرینی هرمزگان ضمن اشاره به اهمیت داشتن سواد مالی اظهار داشت: به فرزندان خود فرصت دهید تا درباره ی پول و مسائل مالی بیشتر بدانند.

علیرضا پاکدامن با اشاره به اهمیت جایگاه شکست در دنیای کارآفرینی گفت: شکست می تواند اتفاق خوشایندی باشد، اگر از آن درس بگیریم و باید به فرزندانمان اجازه دهیم شکست را تجربه کنند تا مجبور شوند برای رسیدن به اهدافشان راه های جدیدی را خلق کنند.

در پایان پاکدامن با تاکید بر این که کمک کردن شادی آفرین است گفت: از کودکان و نوجوانان بخواهید بخشی از درآمد و بودجه هفتگی خود را برای کمک به دیگران صرف کنند.

گفتنی است نمایشگاهی از دست سازه های اعضا کانون پرورش فکری به این مناسبت به شکل مجازی برپا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =