کودکان و نوجوانان با هر میزان توانمندی یا ناتوانی حق برخورداری از خدمات مختلف را دارند

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در آستانه ۱۳ آذرماه«روز جهانی معلولان»، خاطرنشان کرد: درصد قابل‌توجهی از کودکان و نوجوانان هر جامعه‌ای را افرادی تشکیل می‌دهند که با مشکلاتی در حوزه شناختی، جسمی و حسی مواجه هستند و این مشکلات نمی‌تواند مانع دستیابی آن‌ها به موفقیت‌های شایان و کفایت‌های لازم در زمینه استقلال و خود مدیریتی‌شان شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل؛ زعفر احدزاده گفت: از یاد نبریم همه انسان‌ها در معرض معلولیت قرار دارند و همه افراد به‌خصوص کودکان و نوجوانان با هر میزان توانایی و حتی محدودیت، باید از فرصت‌ها، خدمات و حقوق لازم و مساوی برخوردار شوند و لزوم تغییر نگرش نسبت به این مقوله باید موردتوجه دستگاه‌های اجرای و متولیان امر قرار گیرد.

احدزاده در ادامه تأکید کرد: گرامیداشت رویدادهای ملی و بین‌المللی صرفاً در راستای توجه به آن مناسبت بوده و اختصاص به همان روز خاص ندارد، بلکه فرصت و بهانه‌ای در جهت تمرکز بیشتر برای اصلاح نگرش‌ها، فرآیندها، زیرساخت‌ها و امکانات برای بهره‌مندی تمام شهروندان با هر میزان توانمندی را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت روز جهانی معلولان، افزود: فعالیت مراکز فراگیر کانون جهت بهره‌مندی همه بچه‌ها از خدمات این نهاد فرهنگی است و در این راستا، مناسب‌سازی کالبدی، فیزیکی و هم‌چنین تولیدات فرهنگی، زمینه‌های تعامل آن‌ها با همسالان دارای نیازهای ویژه را موجب شده است.

مدیرکل کانون استان اضافه کرد: ویژه‌برنامه‌هایی را باهدف تبیین این روز به مسئولان، رسانه‌ها و مردم تدارک دیده‌ایم که امسال به جهت شرایط خاص کرونایی، این فعالیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.   

این مسوول فرهنگی با اشاره به شعار روز جهانی معلولان در کانون «با توانایی‌های متفاوت آینده را خواهیم ساخت» و تشریح برنامه‌های استانی گفت: برگزاری کارگاه نقاشی به‌صورت مجازی، اجرای مسابقه با عنوان (من حق‌دارم)، تولید محتوا در قالب فعالیت قصه‌گویی (صوتی و تصویری) و تهیه کلیپ از فعالیت‌های انجام‌شده با اعضای فراگیر و اشتراک‌گذاری آن از طریق برنامه شاد مدرسه امید، تولید قصه‌های صوتی، شعرخوانی، آموزش کاردستی و هم‌چنین برپایی نشست با مسئولان استانی ازجمله این فعالیت‌ها است.

احدزاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: از یاد نبریم تمامی امکانات، ظرفیت‌ها و خدمات مختص همه کودکان و نوجوانان است و باید در شیوه‌ها، نگرش‌ها، امکانات و محتواهای آن‌ها به میزان لازم انعطاف ایجاد شود که مهم‌ترین رکن ایجاد چنین بستری در گام اول توجه ویژه مسوولان کشور به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =