گردهم‌آیی مربیان مسوول و مربیان امور فرهنگی مراکز کانون استان اردبیل

گردهم‌آیی مربیان مسوول و مربیان امور فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل با موضوع «کودکان دارای نیازهای ویژه» با حضور رییس آموزش‌وپرورش استثنایی در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست هم‌اندیشی، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان، به نحوه‌ی پذیرش اعضای فراگیر اشاره کرده و هدف از این نشست را شناخت جامع، ارایه راه‌کارهای لازم و موثر و هم‌چنین نحوه‌ی فعالیت با این گروه از مخاطبان در مراکز کانون اعلام و در ادامه به موفقیت‌های آنان در عرصه‌ی بین‌المللی پرداخت.

در ادامه، محمد شفایی رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان اردبیل، طی سخنانی از تلاش‌های کانون در خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه قدردانی کرده و ضمن تشریح خدمات آموزش پرورش استثنایی به جامعه هدف، گفت: این اداره آماده است با اجرای برنامه‌های مشترک و همچنین کمک به حضور و جذب بیشتر کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در مرکز فراگیر کانون اردبیل، همکاری کند.

سعید رضازاده کارشناس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی استان اردبیل نیز در بخش دیگر این نشست بابیان انواع معلولیت‌ها و دلایل بروز آن، اظهار کرد: معلولیت‌های ناشی از مشکلات ژنتیکی یا مادرزادی و هم‌چنین ناشی از حوادث و سوانح یا بیماری، به‌صورت معلولیت حسی حرکتی و ذهنی، شنوایی، بینایی و گفتار دیده می‌شود و ازنظر آموزشی،‌ دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ازنظر شناختی‌، هوشی‌، جسمی‌ (حسی‌-حرکتی‌)، عاطفی‌ و اجتماعی‌ تفاوت‌ قابل‌ملاحظه‌ای‌ با افراد هم‌سن‌ خود دارد.

او در ادامه‌ی مباحث خود در مورد کودکان داری نیازهای ویژه شامل(ناشنوایان و کم‌شنوایان، نابینایان و کم‌بینایان، دارای معلولیت جسمی- حرکتی، کم‌توان ذهنی، دارای اختلالات ارتباطی، دارای اختلالات رفتاری، دارای اختلالات یادگیری و تیزهوش و بااستعداد، سخنرانی کرده و به شیوه‌های کاربردی و مناسب برای تقویت توانمندی‌های آنان پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

شایان‌ذکر است، گردهم‌آیی با موضوع «کودکان دارای نیازهای ویژه» کانون استان اردبیل روز چهارشنبه ۲۶ آذرماه به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی معلولان در محیط مجازی اسکای روم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =