با توانایی های متفاوت آینده را خواهیم ساخت

برنامه‌های فرهنگی،هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به مناسبت روز و هفته جهانی معلولان از تاریخ ۱۳ لغایت 20 آذر ١٣٩٩ به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مرکز فراگیر شماره 3 سنندج به همین مناسبت به اجرای قصه گویی صوتی، روان خوانی کتاب به صورت صوتی، کاردستی اریگامی مخصوص ناشنوایان خواهد پرداخت.

بنا بر این گزارش، در همین راستا کانون استان کردستان با تهیه بسته های پستی شامل کتاب ها بریل جهت امانت به اعضا و نامه عضو مکاتبه ای و کارت تبریک این روز را به اعضا با نیازهای ویژه تبرک خواهد گفت.

این گزارش می افزاید: در این هفته و به همین مناسبت استارت امانت کتاب به صورت  خوردن استارت امانت کتابهای مخصوص نابینایان از طریق پست زده خواهد شد که اعضا نابینا در این روزها بتوانند از این کتابها استفاده کنند.

در ادامه گزارش آمده است، خواندن دکلمه ای توسط عضوفراگیر نوجوان ،روخوانی کتاب به صورت صوتی، نقاشی، نشست با عنوان آسیب دیده بینایی وبا شعار"با توانمندی های متفاوتم آینده را خواهم ساخت" و قصه گویی جهت ناشنوایان نیز در این هفته و به همین مناسبت توسط مربیان کانون استان کردستان برگزار خواهد شد.

در این گزارش آمده است، هدف از اجرای این برنامه ها شناسایی و مشارکت بیشتر کودکان و نوجوانان با نیاز های ویژه و معرفی کانون و خدمات مرکز فراگیر استان به این اعضا و خانواده هایشان و همچنین ایجاد زمینه های تعامل کودکان با همسالان دارای نیازهای ویژه می باشد .

این گزارش حاکی است، مخاطبان این برنامه ها کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا، معلول جسمی حرکتی ).و کوکان و نوجوانان عادی و اولیای تربیتی و والدین می باشد .

در پایان گزارش آمده است، مرکز افرینش های ادبی استان کردستان نیز به مناسبت هفته ی بزرگداشت معلولین و کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه اقدام به برگزاری ویژه برنامه مکاتبه ای با عنوان از قنوت اسمانی اندیشه ات بنویس با هدف جذب کودکان و نوجوانان با توانایی های خاص  که علاوه بر کتاب محور بودن همراهی کردن با آن ها در مسیر نوشتن کرده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =