کد خبر: 301543
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
بازدید 252
اهدا صد جلد کتاب به کودکان و نوجوانان ناشنوا

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته بزرگداشت معلولان در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور واقع در بیمارستان فوق تخصصی بعثت حضور یافتند و به کودکان و نوجوانان ناشنوا کتاب اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، در چهارمین روز از هفته معلولان، معاون‌فرهنگی کانون استان به همراه همکاران در مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور حضور یافتند و به کودکان و نوجوانان ناشنوای این مرکز کتاب اهدا کردند.
در ابتدای این دیدار که در دفتر کار رئیس این مرکز تشکیل شد، معاون‌فرهنگی کانون، ضمن تشکر از دکتر فرهاد فراهانی رئیس مرکز کاشت حلزون گفت: همه مسئولان وظیفه دارند شرایطی را فراهم آورند تا این گروه از کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه شیوه زندگی بهتری را داشته باشند.
وی علاوه بر معرفی مراکز فراگیر کانون استان همدان افزود: باید تلاش کنیم این کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با اعتماد به نفس بالا پرورش پیدا کنند تا بتوانند نسبت به خود شناخت بیشتری پیدا کنند که به نظر می‌آید کتاب، بهترین ابزار برای شناخت آن‌هاست.
در ادامه رئیس مرکز کاشت حلزون غرب کشور ضمن تشکر از مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به بیان خاطره شیرینی از دوران کودکی خود در کانون پرداخت و گفت: مطالعه کتاب را سال ۱۳۴۹  و از کانون پرورش فکری پل فلزی شهر اصفهان آغاز کردم و لحظات بسیار خوب و شیرینی را در کانون گذراندم.
وی بزرگترین تفریح خود در دوران کودکی را مطالعه کتاب عنوان کرد.
فرهاد فراهانی هم‌چنین، به مرکز تخصصی کاشت حلزون غرب کشور اشاره کرد و گفت: این مرکز از سال ۱۳۹۰ به عنوان یک ارگان غیردولتی و سازمان مردم نهاد ثبت شد و کار خود را از همان سال آغازکرد، که تاکنون حس شنوایی را به  ۲۹۲ کودک و نوجوان، با کاشت حلزون هدیه کرده است.
وی این مرکز را یکی از ۱۳ مرکز کاشت حلزون در کشور برشمرد و ادامه داد: پیشنهاد می‌شود با همکاری مرکز کاشت حلزون، دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان وبیناری به‌صورت همایش مجازی برگزار شود تا متخصصان این مرکز با شرکت در این نشست، مربیان کانون را با کودکان و نوجوانان ناشنوا بیشتر آشنا کنند.
گفتنی است، در این حرکت فرهنگی قریب به ۱۰۰ جلد کتاب برای اهدابه کودکان و نوجوانان ناشنوا تهیه شده بود اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال آلودگی مرکز، این کودکان و نوجوانان در بیمارستان حضور نداشتند و کتابها به نمایندگی از اعضا به دکتر فرهاد فراهانی رئیس مرکز کاشت حلزون و همکاران وی اهدا شد، تا در اسرع وقت به دست این عزیزان برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =