جلسه شورای آموزش و پژوهش کانون استان اردبیل

دومین جلسه شورای آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری استان اردبیل با موضوعات برنامه‌ریزی فعالیت‌های گرامی‌داشت هفته پژوهش، بررسی تفاهم‌نامه همکاری با کانون شکوفایی خلاقیت(یار مهربان) پارک علم و فناوری و آسیب‌شناسی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی در فضای مجازی با در نظر گرفتن شیوع ویروس کرونا، هجدهم آذرماه ۱۳۹۹در دفتر مدیرکل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در ابتدای جلسه زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان، با گرامی‌داشت یاد دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر محسن فخری‌زاده،گفت: این شهید سرافراز، نقش بی‌نظیر و پرافتخاری در زمینه پژوهش‌های هسته‌ای داشت و همواره برای استقلال، اقتدار و اعتلای ایران اسلامی تلاش کرد.

احدزاده تأکید کرد که برنامه‌های هفته پژوهش کانون استان باید دانش‌محور و بر اساس برنامه‌های مدون سال ۱۳۹۹ و هم‌سو با سیاست‌های کلان کانون باشد.

داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان نیز، در خصوص تولید محتوا با موضوعات مختلف پژوهشی توضیحاتی ارایه کرده و افزود:  نهادینه کردن فرهنگ پژوهش باید در اولویت برنامه‌های استانی باشد و نسبت به این امر، فعالیت‌های هدفمند و منسجم‌تری نسبت به سال‌های قبل انجام پذیرد.

هم‌چنین حسین یوسفی، کارشناس مسوول آفرینش‌های فرهنگی هنری و ادبی استان در خصوص نتایج و دستاوردهای آثار پژوهشی همکاران و لزوم توجه به یافته‌های پژوهشی و کاربرد آن در فعالیت‌های مراکز تأکید نموده و جهت بهبود کیفی و کمی برنامه‌های هفته پژوهش سال جاری پیشنهادهایی را ارائه کرد.

در ادامه، ایرج حسینی کارشناس آموزش و پژوهش، برنامه‌های کانون استان در زمینه هفته پژوهش را تشریح کرده و گفت: پیرو جلسه‌ی مجازی با رابطان پژوهشی مراکز فرهنگی هنری استان و طبق جدول زمان‌بندی، برنامه‌ها پیش‌بینی‌شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری و مجازی اجرا خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: باید در خصوص تولید محتوا در فضای مجازی، پژوهش کاربردی انجام و نسبت به پایش و ارزیابی فعالیت‌ها به‌صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری و ادبی اقدام شود.

در این جلسه در خصوص نهادینه کردن فعالیت‌های پژوهشی در بین اعضای نوجوان مراکز کانون استان نیز بحث و تبادل‌نظر و مقرر شد باهدف ارتقاء فعالیت‌ها، آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان و مربیان کانون استان در قالب فضای مجازی و آموزش‌های از راه دور(شیوه‌های الکترونیکی) طبق برنامه‌ریزی و نیازسنجی‌ها، انجام شود.

شایان‌ذکر است، گرامی‌داشت هفته پژوهش امسال کانون استان اردبیل با محوریت شهید دانشمند هسته‌ای، محسن فخری‌زاده برگزار خواهد شد و در این خصوص  تهیه بولتن و نشریه الکترونیکی، دل‌نوشته‌های ادبی، تهیه کلیپ، کارت پستال‌سازی و ... باهدف معرفی و شناساندن این شهید والامقام و پژوهشگر به نسل کودک و نوجوان از اهم برنامه‌ها است.

آغاز ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش از ۲۵ آذرماه ۱۳۹۹ و تنظیم پیش‌خبر و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های مجازی، تقدیر از اعضا و مربیان علاقه‌مند به فعالیت‌های پژوهشی که آثارشان به دوره دوازدهم(فراخوان هفته پژوهش) ارسال‌شده است و تهیه و تنظیم محتوای آموزش‌های مجازی مربیان در قالب فعالیت‌های پژوهشی، از مصوبات جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =