کودکان امروز را دانشمندان فردا تربیت کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با گرامی‌داشت یاد دانشمند پژوهشگر و هسته‌ای، شهید دکتر محسن فخری‌زاده، اظهار داشت: اجرای فعالیت‌های پژوهش محور از اولویت بسیار مهم و اساسی در استان است، بنابراین تلاش کنیم در تربیت آینده‌سازان فردای جامعه، علمی‌تر عمل کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده از لزوم تداوم اجرای برنامه‌های پژوهش محور در مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل خبر داد و گفت: اگر کودکان را از سنین پایین با فعالیت‌های پژوهشی آشنا کنیم، بی‌شک این مساله سبب خواهد شد تا در آینده در امور تحقیقاتی به شکل قابل ‌قبول عمل کنند که این موضوع در حال حاضر یک اولویت اساسی است.

احدزاده بابیان اینکه تمام تلاش‌ها در این است که از ظرفیت کانون برای رسیدن به توسعه، پیشرفت و هموار کردن مسیر پژوهشگری در کودکان و نوجوانان استفاده شود، افزود: رویکرد ۶۲ عنوان فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم بر همین مبنا شکل‌گرفته که نسلی مهارت‌مند و دارای توانایی‌های برجسته در زمینه‌های مختلف حل مساله، تفکر نقاد، مهارت‌های اجتماعی، تصمیم‌گیری و مهارت نه گفتن، برای فردای جامعه تربیت نماید.

مدیرکل کانون استان اردبیل در این خصوص اضافه کرد: روحیه پژوهشگری در بین کودکان و نوجوانان باید تقویت شود و کانون با جدیت به دنبال تحقق این رسالت است و شهروند دارای مهارت‌های ویژه پرورش دادن برای پذیرش نقش‌های مختلف از وظایف دشواری است که بدان‌ها اهمیت ویژه داده می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف کانون استان در هفته پژوهش، افزود: برای رسیدن به فرهنگ متعالی و توسعه‌ی متوازن در شاخص‌های مختلف به‌عنوان تولیدات فرهنگی، بایستی به حوزه آموزش‌وپرورش کودکان ‌و نوجوانان بیش‌ازپیش اهمیت داده‌شده و فعالیت‌ها پژوهش محور توسعه یابد.

احدزاده ضمن تجلیل از اعضا و مربیان پژوهشگر، خاطرنشان کرد: در راستای تبیین وجوه مختلف شخصیتی شهید دانشمند دکتر محسن فخری‌زاده در قالب تهیه بولتن و نشریه الکترونیکی، دل‌نوشته‌های ادبی، تهیه کلیپ، کارت پستال‌سازی، فعالیت‌های مختلف در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =