کد خبر: 301747
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
بازدید 325
انواع غزل در روزگار ما

چهارمین نشست مجازی انجمن شعر آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد،درآذرماه چهارمین نشست مجازی انجمن شعر آفرینش با حضور اعضا ، کارشناس ومربیان ادبی در فضای مجازی برگزار گردید.

این نشست که با حضور دکتر زهرا پردل،شاعرو کارشناس ادبی استان سیستان و بلوچستان برگزارگردید. ابتدا هریک از اعضا شعرهای خود را که در قالب های متنوع غزل و سپید وترانه بود به اشتراک گذاشتند.

در این نشست شعرهای خانم ها: فاطمه دهشیری، وجیهه عزیزی، مهسا دستخوان ، یاسمن عزیزی و آقای شهاب انوری به نقد وبررسی گذاشته شد. سپس اعضا ومربیان ادبی در رابطه با این آثار نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و پس از اشتراک گذاری هریک از این شعرها میهمان نشست،  زهرا پردل نیز نظرات ونکات ارزشمندی را بیان کرد.

نکاتی چون انواع غزل در روزگار ما: غزل سنتی، غزل نوسنتی، وغزل نو، ویژگی های شعر محاوره ای از لحاظ ساختار ومحتوا، استفاده از صناعات ادبی در شعر، تمرکز وتدام معنایی درشعر سپید و روابط علت و معلولی در شعر جلوه گری کلمات در سخن و..... از مطالب ارزشمندی بود که در این نشست توسط زهرا پردل مطرح گردید.   

واین جلسه را از نظر محتوا و آموزش ضوابط وقواعد شعری غنی وارزنده ساخت. سپس اعضا ومربیان ادبی در رابطه با این آثار نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =