بازدید رئیس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران از موزه تاریخ کانون

مصطفی ده‌پهلوان رئیس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران از موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رئیس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران برای بررسی توان و قابلیت‌های موزه تاریخ و تصمیم برای چگونگی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین موزه ملی ایران و موزه تاریخ کانون، روز ۲۹ آذر ۱۳۹۹ از موزه تاریخ کانون دیدن کرد.
بر اساس این خبر، ده‌پهلوان در ابتدا از تمامی بخش‌ها و واحدهای موزه تاریخ کانون پرورش فکری بازدید و درباره اهداف و رویکرد موزه تاریخ نیز اطلاعاتی کسب کرد.
در ادامه نشستی با حضور رئیس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و کارشناسان و مربیان کانون برگزار شد و در این نشست مباحث و مطالبی همچون تبادل نیرو و استفاده از توان کارشناسی و اجرایی متقابل، امکان بازدید کارشناسان موزه تاریخ از کاوش‌های در حال انجام و ارتقای سطح علمی کارشناسان و آموزش آنلاین از سوی کارشناسان موزه تاریخ برای ارتقای سطح علمی حوزه کودک و نوجوان و باستان‌شناسی کودک، شکل گرفت.


همچنین، اختصاص فرصتی برای بررسی و اهمیت باستان‌شناسی کودک در جشنواره‌ای که در اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد، برگزاری کارگاه‌های مشترک آنلاین، امکان هماهنگی برای ساخت مجسمه و حجم‌های متناسب با موضوع‌ها و بخش‌های موزه تاریخ از سوی دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه تهران و بهره‌گیری مطالعاتی هر چه بیشتر کارشناسان و مربیان موزه تاریخ و ارائه مقالات و تالیفات تخصصی، از دیگر مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.
یادآوری می‌شود این بازدیدها با هدف ایجاد بسترهای مناسب و زمینه‌های همکاری مشترک و آشنایی استادان، پژوهش‌گران و مدیران نهادهای مختلف با فعالیت‌های موزه تاریخ کانون صورت می‌گیرد.  
موزه تاریخ کانون اولین موزه تخصصی کودک و نوجوان و تنها موزه تخصصی با موضوع تاریخ است که دارای بخش‌هایی همچون تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کره، سالن نمایش و... است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =