یلدای متفاوت اعضای مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون سیستان و بلوچستان همراه با مربیان کانون پرورش فکری با آیین یلدا و جایگاه آن در میان خانواده‌های ایرانی بیشتر آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌‍کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری استان آیین شب یلدا را جشن گرفتند.

شب یلدا به عنوان یکی از آیین‌های کهن ایرانی همواره جایگاه ویژه‌ای در میان ایرانیان داشته و بسیاری از هموطنان این شب را در کنار خانواده و نزدیکان جشن می‌گیرند.

آشنایی با آیین و فرهنگ پیشینیان و انتقال این فرهنگ پربار به نسل جدید، همواره یکی از دغدغه‌های مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری با اجرای فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری و ادبی سعی در ارایه‌ی بهترین شیوه‌ها به مخاطبان کودک و نوجوان خود داشته‌اند؛ یلدا هم فرصتی بود برای مربیان تا اعضا را با یکی دیگر از جلوه‌های فرهنگ ایرانی آشنا کنند.

در همین راستا مربیان با توجه به شرایط متفاوت امسال در پی همه‌گیری بیماری کرونا، برگزاری ویژه‌برنامه‌ی معرفی ایام، «یلدا» را به اعضا معرفی کردند و در ادامه آداب و رسوم مربوط به آن را برای مخاطبان شرح دادند.

شعر خوانی، قصه‌گویی، سرود، شاهنامه خوانی، حافظ خوانی و لطیفه‌گویی دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه‌ی شب یلدا بود که اجرای آن برعهده‌ی اعضای خلاق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود.

برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی از قبیل نوشتن زیباترین جمله، خاطره گویی، کاردستی، کاغذ و تا و نقاشی و سفال هم مخاطبان ویژه‌ی خود را داشت و با استقبال اعضا روبه‌رو شد.

مراکز فرهنگی‌هنری شماره یک ایرانشهر، بزمان، چابهار، شماره یک و دو خاش، شماره دو زابل، شماره یک، دو و پنج زاهدان، زهک، سراوان، کنارک، میرجاوه و نیمروز از جمله مراکزی بودند که این ویژه برنامه را برای اعضا برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =