کد خبر: 302020
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
بازدید 272
گرامی‌داشت آیین یلدا در کانون استان قزوین

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، به مناسبت آیین باستانی شب یلدا، چندین ویژه برنامه مناسبتی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین با اجرای چندین برنامه متنوع بلندترین شب سال را گرامی داشتند.

فعالیت‌های مراکز و انجمن‌های کانون به این مناسبت، به سبب گسترش بیماری کرونا و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی در بستر فضای مجازی انجام شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون محمدیه با اجرای فعالیت‌های حافظ خوانی، پخش نقالی «خوان سوم رستم »، قصه گویی، آموزش کاردستی و پخش انیمیشن در گروه‌های مجازی مرکز، این شب باستانی را به اعضای خود تبریک گفت.

انجمن قصه گویی استان در تاریخ 30 آذر 1399، به مناسبت شب یلدا ویژه برنامه «یلدای قصه » را برای همه اعضای این انجمن برگزار کرد.

این برنامه در بخش اول یک نشست آموزشی با عنوان «قصه ها و ضرب المثل های ایرانی و یلدایی» بود که تدریس آن را «مهدی مردانی» کارشناس آفرینش‌های ادبی استان برعهده داشت .

بخش دوم نشست شامل انتشار نماهنگ و فیلم‌های متنوعی بود که توسط مربیان کانون تهیه شده بود.تقدیر از مادربزرگ قصه‌گوی برگزیده استان قزوین«سیده فاطمه رضایی» با انتشار ویدئوی قصه‌گویی وی و مرور قصه گویی  و خاطره گویی‌های یلدایی اعضای نوجوان و بزرگسال انجمن و حافظ خوانی نیز در ادامه انجام شد.

معرفی و قدردانی از برگزیدگان پویش «کتاب جان سلام »بخش دیگری از این برنامه بود این پویش که در هفته کتاب امسال با موضوع معرفی کتاب با قصه گویی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اجرا شد، با ارسال نزدیک به صد اثر همراه بود، در ادامه مربیان قصه‌گوی برگزیده استان، این آثار را بررسی کرده و برگزیدگان را معرفی کردند.

گفتنی است اداره این برنامه را «زهرا یکه فلاح» مسوول انجمن قصه‌گویی کانون استان برعهده داشت.

در پایان این برنامه صفحه اینستاگرام این انجمن با چند پست یلدایی به روز رسانی شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون خاکعلی به مناسبت شب یلدا یک مسابقه خوشنویسی از اشعار حافظ با عنوان «مشق یلدا» برگزار کرد.

این مسابقه ویژه اعضای کودک ونوجوان مرکز و با هدف پاسداشت آیین شب یلدا به شیوه ارسال آثار در پیام رسان واتساپ برگزار شد.

به مناسبت شب یلدا مرکز فرهنگی و هنری شماره یک  قزوین ویژه برنامه‌ای را با عنوان «یلدانه» به شیوه مجازی برای اعضا خود برگزار کرد.معرفی آیین و رسوم یلدا، قصه گویی «تولد یلدا»، تهیه و پخش نماهنگ تبریک یلدا توسط اعضای مرکز، تهیه و انتشار نماهنگ حافظ خوانی اعضای ادبی مرکز، قصه گویی اعضا و ارائه تحقیق اعضا در مورد شب یلدا، شعرخوانی یلدایی، کارگاه کاردستی کارت تبریک یلدایی و برگزاری مسابقه عکاسی و نقاشی با موضوع آیین و رسوم یلدا، از فعالیت‌های اجرا شده در این ویژه برنامه بود

مرکز فرهنگی و هنری کانون الوند نیز برنامه یلدای خود را به شیوه مجازی اجرا کرد. نمایشگاه مجازی نقاشی و کاردستی اعضا، قصه گویی وشاهنامه خوانی اعضا، ارسال نمایش خلاق اعضا، شعر خوانی و اجرای موسیقی باستانی و سنتی از فعالیت‌های این مرکز بود

مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون قزوین یک ویژه برنامه یلدایی برخط  را همراه با ششمین جشن یلدای مرکز با حضور اعضا و مربیان برگزار کرد.

 معرفی آداب و رسوم و اعتقادات مردم درباره یلدا، حافظ خوانی، آموزش کاردستی هندوانه، اجرای کاردستی اعضا، شعرخوانی عضو ،برگزاری ششمین جشن قصه گویی یلدا و کارگاه کارت تبریک یلدا از جمله برنامه‌های این مرکز به مناسبت گرامی‌داشت بلندترین شب سال بود.

حضور و نمایش قصه‌گویی هم‌زمان تعدادی از مادربزرگ و پدربزرگ‌های اعضا از نقاط شاخص این برنامه بود که در پایگاه اینترنتی کانون استان اجرا شد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون سگزآباد برای دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی الزهرا(س)، فعالیت قصه‌گویی و حافظ خوانی را به شیوه مجازی انجام داد.

مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد نیز با معرفی آداب و رسوم بومی و محلی این شهر به مناسبت شب یلدا و تهیه یک نماهنگ از فعالیت‌های اعضا، این مناسبت باستانی را به اعضای خود تبریک گفت.

مرکز فرهنگی و هنری کانون آوج هم همراه با تبریک شب یلدا، در گروه مجازی مرکز، فیلم قصه‌گویی اعضا را منتشر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =