‌توسعه وترویج فرهنگ‌خوانش متون کهن

توجه کامل به آموزش متون کهن ازمحورهای اصلی برنامه های مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری انیسه موسویان، مدیر کل آفرینش های ادبی و هنری در نشست زنده‌ بررسی کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی، با اشاره به فعالیت های مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی فارسان، اظهار داشت: توجه کامل به آموزش متون کهن از اهداف مهم آفرینش‌های ادبی است و باید تلاش شود از اساتید اهل فن برای آموزش این متون به مربیان استفاده شود تا مربیان در این زمینه به روز باشند.

وی افزود: اگر بخواهیم آموزش علمی و درست از متون کهن در جامعه داشته باشیم باید کودکان و نوجوانان‌مان از مربیان متخصص آموزش دریافت کنند.

مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشریح کرد: آموزش متون کهن به کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبین امروز ما ضروری است چراکه این متون سرشار از آموزه‌های اخلاقی، تربیتی و انسانی است.

در ادامه این نشست شعله ایل بیگی‌پور مسوول مرکز فارسان با اشاره به بخشی از گزارش عملکرد سال گذشته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، بیان کرد: تشکیل کارگاه‌های شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی ‌و سعدی‌خوانی از مهم‌ترین اقدامات در راستای ترویج متون کهن بود.

وی افزود:  تشکیل ۴۰ کارگاه و آموزش  ۳۰۰ عضو در این کارگاه‌ها، استفاده از مشاوره علمی و اساتید اهل فن برای چگونگی آموزش متون کهن به کودکان و نوجوانان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت تقویت شاهنامه‌خوانی برای مربیان و علاقه‌مندان این حوزه با حضور اساتید بنیاد فردوسی و برگزاری دو جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی حضوری و مجازی و یک جشنواره استانی از فعالیت‌های اصلی در زمینه شاهنامه‌خوانی بوده است.

 
شعله ایل بیگی‌پور مسوول مرکز فارسان عنوان داشت: اجرای طرح استعدادیابی در سراسر استان، تعمیق روابط با نهادهای فرهنگی به واسطه برگزاری کارگاه‌های متون کهن و کسب چندین رتبه ملی توسط اعضای شاهنامه‌خوان چهارمحال و بختیاری از دیگر فعالیت‌های شاخص سال گذشته بود.
نشست «لایو» شاهنامه خوانی با حضور مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون و تعداد قابل توجهی از مسوولین استانی و کشوری، اساتید و صاحب نظران، مربیان و اعضا علاقمند به شاهنامه خوانی۲۵ آذرماه ۹۹ در بخش های متنوع: گفت گوی زنده، طرح سوالات مربیان ادبی و فرهنگی و شاهنامه خوانی ضحا حمزه عضومستعد مرکز مجتمع و امیر محمد موسایی نوجوان شاهنامه خوان مرکز برگزار شد.  

میزبان این برنامه مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی فارسان  بود و  اجرای برنامه را شعله ایل بیگی‌پور مسوول این مرکز تخصصی برعهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =