فراخوان فصل زمستان جایزه‌ی کتاب ماه و سال کودک و نوجوان منتشر شد

فراخوان دور چهارم جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان ویژه فصل زمستان، از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری منتشر شد.

به گزارش اداره‌ کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هدف از اهدای این جایزه‌ها کمک به ارتقای کیفیت آثار، معرفی کتاب‌های مناسب کودک و نوجوان و حمایت از مولفان، مترجمان، تصویرگران، ناشران و پدیدآورندگان کتاب‌های کودک و نوجوان اعلام شده است.
بر همین اساس کتاب‌هایی که برای نخستین بار در سال ۹۸ و ۹۹ منتشر شده، کتاب‌هایی که برای اولین بار در این جایزه شرکت داده شده و آثار مربوط به جایزه فرصت طلایی -که متن اثر منتشر نشده آن با قلم BNazanin تایپ و در سه نسخه به دبیرخانه ارسال می‌شود- در فهرست آثار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
علاقه‌مندان تا ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی واقع در تهران، خیابان دکترفاطمی، خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ساختمان معاونت فرهنگی، طبقه دوم، دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان، کدپستی ۱۴۱۵۶۱۳۱۴۴ ارسال کنند.
همچنین شماره تلفن ۸۸۹۷۸۷۸۵، دورنگار ۸۸۹۵۱۵۰۷، تلفن همراه ۰۹۳۷۰۹۱۵۸۱۴ و پست الکترونیک (برای ارسال جایزه فرصت طلایی) Talaeiforsat@gmail.com برای ارتباط با دبیرخانه و پاسخ‌گویی در نظر گرفته شده است.
بر اساس این خبر، داوران این رویداد ادبی هر ماه به یک نویسنده، شاعر یا مترجم، جایزه‌ی کتاب ماه شامل نشان مرغک سیمین، تندیس، لوح و جایزه‌ی نقدی اهدا می‌کنند که این جایزه در پایان هر فصل به برگزیدگان هر ماه اهدا خواهد شد.
جایزه‌ی کتاب‌های برگزیده‌ی سال نیز شامل نشان مرغک زرین، تندیس، لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی با انتخاب هیأت داوران به پدیدآورندگان و ناشران اهدا می‌شود.
همچنین کتاب‌هایی که موفق به دریافت مرغک سیمین و مرغک زرین شوند در فهرست خرید مراکز فرهنگی هنری کانون قرار می‌گیرند و در هر فصل نیز به عنوان کتاب‌های مناسب اعلام خواهد شد.
در این فراخوان توضیح داده شده است که این جایزه در بخش‌های «خواندنی‌های حوزه‌ی داستان»، «خواندنی‌های حوزه شعر»، «تصویرگری» و «خلاقیت» اهدا می‌شود.
هم‌چنین «جایزه‌های ویژه کتاب سال» با عنوان جایزه‌ی‌ «فرصت طلایی»، جایزه‌ی «مداد پرنده» و جایزه‌ی «استاد مهدی آذریزدی» به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
یادآوری می‌شود زمان برگزاری مراسمِ جایزه‌ی کتابِ ماهِ فصل زمستان ۱۳۹۹ در بهار ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

فراخوان فصل زمستان جایزه‌ی کتاب ماه و سال کودک و نوجوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =