بررسی مسایل و چالش‌های مربیان مراکز در جذب و پایدارسازی اعضا در ایام کرونا

معصومه هادی: کیفیت ارایه‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری علاوه بر ایجاد احساس نیاز در خانواده‌ها می‌تواند عاملی مهم در جذب و پایدارسازی اعضا باشد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان با مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی سیستان برگزار شد.

معصومه هادی، که به منظور بررسی مشکلات مراکز حوزه‌ی سیستان در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا با حضور دز این حوزه، در این جلسه گفت: در شرایطی که این بیماری بسیاری از جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و دستخوش تغییر کرده است، هماهنگی با این شیوه‌ی جدید زندگی یکی از راهکارهای مهم برای پیشبرد فعالیت‌ها و تحقق برنامه‌ریزی‌هاست.

وی سپس با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ی مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روزهای نخستین همه‌گیری این بیماری، افزود: خوشبختانه کانون با درک صحیح مسئله و جایگزین کردن فضای مجازی برای ارایه‌ی خدمات، از سازمان‌های پیشرو کشور در این زمینه بود که توانست علاوه بر اعضای ثابت مراکز، دیگر علاقه‌مندانی را که به خدمات کانون دسترسی نداشتند، به جمع مخاطبان خود بیفزاید که البته بهبود زیرساخت‌های مناسب هم‌چنان در دستور کار است.

مدیرکل کانون در ادامه میزان استفاده‌ی گسترده‌ی کودکان و نوجوانان از فضای مجازی را یکی از آسیب‌های شرایط جدید زندگی دانست که می‌تواند مشکلاتی را برای کاربران در این دنیای نامحدود اطلاعات و برنامه‌های گوناگون پدید آورد و خاطرنشان کرد: در شرایطی که بسیاری از خانواده‌ها نگران میزان استفاده و محتوای در دسترس فرزندان خود در فضای مجازی هستند، کانون با ارایه‌ی باکیفیت و هدفمند فعالیت‌های خود علاوه بر رفع نگرانی‌های خانواده‌ها می‌تواند شیوه‌ای مطمئن برای جذب و پایدارسازی اعضا باشد.

هادی خطاب به مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی سیستان گفت: شما با توجه به شناختی که از محیط خود و نیاز خانواده‌ها و فرزندان آنان دارید، بهترین برنامه‌ریزانی هستید که می‌توانید، با درک وضعیت موجود، هم مراقب باشید بین مرکز و اعضا  فاصله‌ای ایجاد نشود و هم نگرانی‌های خانواده‌ها را به حداقل برسانید و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلسه‌های چند نفره‌ی حضوری برای اعضا داشته باشید.

مدیرکل کانون در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت کانون زبان ایران، فعالیت‌های این موسسه را یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه کانون دانست که معرفی آن به خانواده‌ها، به عنوان یک مکمل درسی، می‌تواند حساسیت‌های تحصیلی خانواده‌ها نسبت به فرزندان را کاهش دهد.

معرفی گسترده‌تر کلاس‌ها و کارگاه‌های برخط کانون و استفاده از فضای باز برای ارایه‌ی خدمات دیگر نکاتی بود که مدیرکل کانون در جمع همکاران مطرح کرد.

گفتنی است در این جلسه همکاران، به بخشی از مشکلات پیش روی خود، برای ارایه‌ی خدمت به تعداد بیشتری از علاقع‌مندان، از جمله کمبود زیرساخت‌های مناسب، مشغله‌های درسی اعضا و نگرانی‌های خانواده‌ها در خصوص تحصیل فرزندان اشاره کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =