برگزاری وبینار برخط "چالش ها و راهکارهای اقدام پژوهی در دوره کرونا"

پژوهشگر تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش گفت : افزایش حضور کودکان ونوجوانان در فضای مجازی از حوزه های ضروری برای تحلیل مربیان پژوهشگر است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران؛ دکتر اقبال قاسمی پویا پژوهشگر و مدرس در وبینار"چالش ها و راهکارهای اقدام پژوهی در دوره کرونا"  که به همت کانون استان تهران برگزار شد، با تاکید بر تحقیق و پژوهش در خصوص گرایش کودکان ونوجوانان به بازی های رایانه ای وموبایلی گفت: شرایط موجود در دوران کرونا حضور مجازی و ورود به عرصه ارتباطات الکترونیک را تحمیل کرده است، وما مجبوریم میزان تسلط و مهارت خورا در این حوزه افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط غیرحضوری امکان مصاحبه چهره به چهره، و مشاهده حضوری برای جمع آوری اطلاعات نیست، افزود: از اساسی ترین تفاوت های پژوهش درعمل، شیوه جمع آوری اطلاعات، روش آموزش و ارزشیابی متفاوت است وهم اکنون از طریق ارسال پرسشنامه وبررسی اسناد و مدارک و اطلاعات بدست آمده از دیگر پژوهش ها امکان پذیر است، سوالات پرسشنامه می بایست در جهت  توصیف وضعیت موجود باشد.

دکتر قاسمی در تبیین تفاوت پژوهش دانشگاهی و اقدام پژوهی گفت: پژوهش مربیان، پژوهش درعمل است  که از سال ۷۶ تاکنون در مراکز کانون پرورش فکری آغاز شده است.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت کمی پژوهش در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان گفت: مربیان پژوهشگر می بایست سطح کیفی مطالعات را با طبقه بندی و تحلیل درست داده ها افزایش دهند، تا با تحلیل درست وضع موجود به راه حل مسئله دست پیدا کنند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =