گسترش همکاری‌های کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و ستاد نماز جمعه‌ی استان در حوزه‌ی کودک و نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «علاقه» و «آگاهی» کودکان و نوجوانانی که کانون را برای فعالیت «انتخاب» می‌کنند به ما کمک می‌کند تا آموزه‌های مورد نظر را در ناخودآگاه مخاطبانمان ثبت کنیم و به سوی تحقق شعار کانون«آینده را باید ساخت» یک گام بلند برداریم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون پرورش فکری با شورای سیاستگذاری نماز جمعه‌ی استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این جلسه با گرامی‌داشت ۹ دی‌ماه و تسلیت فرارسیدن دهه‌ی فاطمیه گفت: حضرت فاطمه(س) به عنوان انسان کامل، الگویی برای همه‌ی بانوان است که با بهره‌برداری از رفتارهای شجاعانه و عالمانه‌ی ایشان بتوانیم به سعادت برسیم.

معصومه هادی سپس عنوان کرد: کانون، به عنوان یک سازمان تخصصی متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان، سال‌هاست که با تربیت نیروهای متخصص و اجرای فعالیت‌های گسترده و با تکیه بر اعتماد خانواده‌ها، به عنوان سرمایه‌ای عظیم، به کودکان و نوجوانان در هر کجای ایران خدمت‌رسانی می‌کند.

وی در ادامه با معرفی بخشی از فعالیت‌های ۶۲ گانه‌ی کانون برای حاضران در جلسه، گفت: همه‌ی این فعالیت‌ها در خدمت کتاب و کتابخوانی است و کودکان و نوجوانان به صورت غیر مستقیم به سوی این فرهنگ مهم هدایت می‌شوند زیرا دوستی با کتاب

هادی هم‌چنین در بیان تفاوت‌های شیوه‌ی کار کانون با دیگر دستگاه‌های فرهنگی به شاخص‌هایی پون «انتخاب»، «علاقه» و «آگاهی» اشاره کرد و افزود: این ویژگی‌ها به ما کمک می‌کند تا آموزه‌های مورد نظر را در ناخودآگاه مخاطبانمان ثبت کنیم و به سوی تحقق شعار کانون«آینده را باید ساخت» یک گام بلند برداریم.

مدیرکل کانون سپس با ابراز خرسندی از اعتماد ستاد نماز جمعه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این انتخاب را نشان اهمیت مسئولان این نهاد مقدس و تاثیرگذار به امور کودکان دانست و یادآور شد: کانون فعالیت خود را در شهر زاهدان مدت‌هاست که آغاز کرده و حضور مستمر واحد سیار کانون در مصلای نماز جمعه بازخورد مناسبی در میان خانواده‌ها و مسئولان داشته است که گسترش این فعالیت‌ها در سطح استان می‌تواند دریچه‌ی تازه‌ای برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان به روی ما بگشاید.

وی در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود در خصوص کودکان و نوجوانان استان عنوان کرد: جنس فعالیت‌های کانون در کنار استعداد و انعطاف کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی اگر با استفاده از ظرفیت ارزشمندی چون مصلای نماز جمعه و همراهی متولیان این نهاد دینی و فرهنگی همراه شود، می‌تواند مسیر کار فرهنگی‌مان را هموارتر کند.

گفتنی است پیش از سخنان مدیرکل کانون استان، مسئولان شورای سیاستگذاری نماز جمعه استان در سخنانی بااشاره به روایت‌های متعدد اسلامی در خصوص اهمیت جایگاه کودک و نوجوان در اسلام، خواستار تعامل بیشتر کانون و ستاد نماز جمعه شدند.

حجت‌الاسلام سعید درفشان در بخشی از سخنان خود ورود کانون، به عنوان یک سازمان تاثیرگذار و تخصصی، را موجب سامان بخشیدن حوزه‌ی حساس دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =