کد خبر: 302266
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
حضور فعال اعضا در انجمن‌های مجازی کانون استان کرمانشاه

با شیوع بیماری کروناویروس و تعطیلی ناخواسته مراکز کانون، انجمن‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در فضای مجازی فعال بوده و به ارایه برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، انجمن‌های مجازی کانون این استان با استقبال اعضا و مربیان علاقه‌مند در فضای مجازی در حال برگزاری است.  

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان با اعلام این خبر افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و همچنین با فراهم‌شدن بستر مناسب برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری در فضای مجازی، اکنون بسیاری از فعالیت‌ها به صورت مجازی پیگیری و اجرا می‌شود.

بر همین اساس، سیزدهمین جلسه مجازی انجمن عکاسی کرمانشاه در روز ٢٩آذر ۱۳۹۹ با حضور «مامک یحیی پور»، رییس گروه هنرهای تجسمی کانون،  کارشناسان،  مربیان فرهنگی و هنری و اعضای نوجوان برگزار شد.

مدرس این جلسه «سهراب خواجه‌نژاد»، کارشناس‌مسئول‌هنری کانون استان خراسان رضوی بود که برای مرتبه دوم با موضوع «گام به گام با یک پروژه عکاسی» مهمان استان کرمانشاه بود.

خواجه‌نژاد در این جلسه مجازی،  به ادامه بحث جلسه قبل پرداخت.

او در رباره ویژگی یک عکس خوب گفت: ویژگی‌های یک عکس خوب این است که تمام عناصر موجود در عکس با هم هماهنگ و در ارایه یک موضوع واحد هم‌نوا باشند.

این مدرس عکاسی همچنین افزود: همه عکاس‌ها از یک سوژه عکاسی می‌کنند، اما برای هر عکاس سوژه در حالتی متفاوت ثبت می‌شود. قبل ازعکاسی باید سوژه را دوست داشته باشید و انتخاب سوژه باید دغدغه شما و برایتان مهم باشد.

 کارشناس‌مسئول‌هنری کانون در ادامه گفت: نکته مهم این است که نقش عکاس در ثبت یک عکس دیده شود.

در ادامه، نقد و بررسی پروژه عکاسی شرکت‌کنندگان با روشی که توسط مدرس آموزش دیده بودند، از سوی خواجه‌نژاد انجام شد.

در پایان این جلسه نیز، «مامک یحیی‌پور»، رئیس گروه هنرهای تجسمی کانون کشور به جمع‌بندی مباحث انجمن پرداخت.

یحیی‌پور گفت: آنچه که اثری را از اثری دیگر مجزا و مشخص می‌کند و شخصیت هنری هنرمند را می‌سازد؛ نگاه شخصی و خاص او نسبت به پیرامونش است. هنرمند فقط واقعیت را به تصویر نمی‌کشد، بلکه با اندیشه و احساس خود واقعیت را تفسیر می‌کند و در آثار خود آن را تجلی می‌دهد.

او در پایان افزود: یادمان باشد که مطالعه کردن در هنر، دیدن و مشاهده جستجوگرانه است. بنابراین، خوب ببینیم و زیاد مطالعه کنیم.

بر همین اساس، پنجمین جلسه مجازی انجمن سرود «توکا»، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نیز با حضور «فرشید جعفری»  روز دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ برگزار شد.

  «مبانی سلفژ و نت‌خوانی»  موضوع این انجمن مجازی بود.

با شیوع بیماری کروناویروس و تعطیلی ناخواسته مراکز کانون، انجمن‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه در فضای مجازی فعال بوده و به ارایه برنامه‌های مختلف می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =