تشکیل کارگروه ویژه برای شناخت نیازهای نسل نوخواه امروز

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: برنامه‌های مستمر و تاثیرگذار و تشکیل کارگروه ویژه می‌تواند ما را در شناخت نیازها برای برنامه‌ریزی مطابق ذائقه‌ی نسل نوخواه امروز یاری کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه مدیرکل کانون پرورش فکری استان و مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری برگزار شد.

معصومه هادی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به عنوان یک سازمان تخصصیِ متولی حوزه‌ی کودک و نوجوان، با انجام کارهای فرایند محور و علمی همراه و مورد اعتماد خانواده‌ها و شریک فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان است.

وی سپس افزود: تفاوت کار کانون با سایر نهادهای فعال در این حوزه، تاثیر بر ناخودآگاه جامعه‌ی مخاطب است تا با آگاهی راه را ببینند؛ برگزینند و آینده‌ی خود و جامعه را بسازند.

وی تاثیر یک برنامه‌ی مفید، تاثیرگذار و مستمر را بسیار بیشتر از برنامه‌های متعددی دانست که ممکن است بازخورد مورد انتظار را در نزد شخص یا جامعه نداشته باشند و برای رسیدن به این مهم «شناخت ذائقه‌ی مخاطب» ضروری است.

هادی در ادامه با اشاره به ماموریت مشترک سازمانی کانون و نهاد امور بانوان و خانواده استانداری در حوزه‌ی کودکان پیشنهاد داد برای شناخت مسایل این حوزه و برنامه‌ریزی در خصوص آن کارگروهی ویژه با حضور صاحب‌نظران، چند نفر از خود کودکان و نوجوانان به همراه متخصصان این بخش تشکیل شود تا مسایل بررسی و تصمیم‌سازی مناسب، با توجه به خواسته‌های نسل نوخواه امروز، انجام شود.

مدیرکل کانون در این بخش از سخنان خود با معرفی فعالیت‌های کانون، مربیان و بخشی از موفقیت‌های بین‌المللی و ملی همکاران و اعضا به مهمانان، از وجود این ظرفیت در کانون خبر داد و گفت: وجود همکاران صادق، دغدغه‌مند و بی آلایش که از شوق و معصومیتی کودکانه سرشار هستند باعث شده کانون همواره در نزد خانواده‌ها و فرزندان از مقبولیتی قابل توجه برخوردار باشد.

هادی هم‌چنین از تلاش‌های گسترده‌ی کانون در دوران همه‌گیری بیماری کرونا و تطبیق با این شرایط سخن گفت و به ظرفیت کانون زبان ایران و ساختار قوی آن، به عنوان بخش دیگری از ظرفیت‌های کانون برای پاسخگویی به دغدغه‌های خانواده‌ها و علاقه‌مندان اشاره کرد.

در ادامه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز ضمن تشکر از تلاش‌های مجموعه‌ی کانون و فعالیت‌های موثر آن در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان و اهمیت به بحث آموزش و ارتقای سطح دانش همکاران، از برنامه‌های انجام شده‌ی این نهاد در استانداری و دغدغه جهت بالابردن سطح آگاهی خانواده‌ها و به ویژه مادران سخن گفت.

زهرا ابراهیمی هم‌چنین با بیان این نکته که «احساس نیاز» می‌تواند ما را به حرکت درآورَد تا با برنامه‌ریزی بتوانیم کارهای موثر و ماندگاری را رقم بزنیم، از پیشنهاد مدیرکل کانون مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان استقبال و آمادگی نهاد امور بانوان و خانواده را برای این مهم اعلام کرد.

گفتنی است در این جلسه معاون امور اجتماعی استانداری، معاون امور بانوان استانداری، معاون فرهنگی کانون و کارشناس- مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و مشاور امور بانوان کانون استان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =