عناوین کارگاه‌های بدون محدودیت زمان دوره‌ی زمستان کانون اعلام شد

عنوان کارگاه‌های مجازی بدون محدودیت زمان دوره‌ی زمستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگاه‌های بدون محدودیت زمان (آفلاین) دوره‌ی زمستان ۱۳۹۹ شامل «خوشنویسی تحریری سطح یک و دو»، «اریگامی سطح یک و دو»، «داستان‌نویسی»، «قصه‌گویی»، «عکاسی سطح یک و دو»، «عروسک‌سازی با استفاده از دورریختنی‌ها» و «ساخت‌ عروسک‌های نمایشی» است.
بر اساس این خبر، کارگاه «عکاسی سطح یک و دو»، با تدریس علیرضا کریمی‌صارمی بنیان‌گذار و مدیر آژانس عکس ایران، استاد دانشگاه علم و صنعت ایران و مدیر گروه فتوژورنالیسم دانشکده خبر، دبیر و داور جشنواره‌های عکس و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و مدیر بخش بین‌الملل موزه هنرهای معاصر تهران به مدت ۹ جلسه برگزار خواهد شد.
در دوره «عکاسی سطح یک» نوجوانان با اصول و مقدمات عکاسی با گوشی تلفن همراه و دوربین آشنا شده و نگاه درست به زندگی و زیبایی‌های آن را می‌آموزند.
در دوره‌ی «عکاسی سطح دو» نوجوانان علاقه‌مند به عکاسی، پس از گذراندن دوره‌ی سطح یک، در این دوره با تمرینات جدیدتر و سوژه‌های متنوع و معنایی آشنا می‌شوند. سوژه‌های عینی و نزدیک را به تصویر می‌کشند.
نوجوانان علاقه‌مند به هنر عکاسی، می‌توانند با عضویت در انجمن عکاسی کانون در سراسر کشور از برنامه‌ها و فعالیت‌های این انجمن استفاده کنند.
 بر همین اساس در کارگاه «خوشنویسی تحریری سطح یک» نیز نوجوانان با مهارت و فن زیبانویسی حروف بر اساس قالب‌های تعریف شده آشنا شده و با توجه به تناسب و هماهنگی و هم‌نشینی حروف الفبا خوشنویسی می‌کنند.
در کارگاه «خوشنویسی تحریری سطح دو» که بعد از گذراندن دوره سطح یک است، نوجوانان با انواع اتصال‌های حروف و نوشتن متن یا شعر آشنا می‌شوند.


این کارگاه‌ها با تدریس ربابه حسین‌پور مربی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که دارای مدرک ممتاز خوشنویسی انجمن خوشنویسان ایران و مؤلف مجموعه شش جلدی کتاب‌های «زیبا سرخط» آموزش خط تحریری است، برگزار می‌شود.
همچنین کارگاه «اریگامی سطح یک» نوجوانان با خوب دیدن و تمرکز ذهن و به‌کارگیری ظرافت دستان به خلق طرح‌های جالب کاغذی می‌پردازند.
در کارگاه «اریگامی سطح دو» که پس از گذراندن سطح یک است نوجوانان چالش‌های جدید و پیچیده‌تری از اریگامی (کاغذ وتا) را تجربه می‌کنند و ساخت جعبه و پاکت‌های هدیه، حیوانات، گل‌ها و... را در این دوره فرا می‌گیرند.
این کارگاه‌ها با تدریس مریم لواسانی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
در دوره داستان‌نویسی که مدرس آن محمدرضا گودرزی نویسنده است نوجوانان با ویژگی‌های نویسنده، روش‌های نوشتن داستان آشنا شده و اصول داستان‌نویسی را در خلق یک اثر ادبی به کار می‌بندند. نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌نویسی می‌توانند در انجمن‌های داستان کانون در سراسر کشور عضو شوند و ضمن نقد و بررسی آثار خود از سوی کارشناسان این حوزه، از برنامه‌ها و فعالیت‌های این انجمن استفاده کنند.

در دوره «عروسک‌سازی با استفاده از دورریختنی‌ها» که مدرس آن بهناز مهدی‌خواه مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر است نوجوانان با انواع روش‌های ساخت عروسک‌ نمایشی با استفاده از دورریختنی‌ها آشنا می‌شوند. نوجوانان علاقه‌مند به این رشته می‌توانند در انجمن هنرهای نمایشی کانون در سراسر کشور عضو شوند و از برنامه‌ها و فعالیت‌های این انجمن استفاده کنند.
در دوره قصه‌گویی که مدرس آن الهام دارابی داور قصه‌گویی است نوجوانان با محتوا و مضمون قصه، ارکان، ابزار، زمان و مکان قصه‌گویی آشنا شده و از فن بیان و لحن قصه‌گویی در اجرای یک قصه مناسب بهره می‌برند. نوجوانان علاقه‌مند به هنر قصه‌گویی، می‌توانند با عضویت در انجمن قصه‌گویی کانون در سراسر کشور از برنامه‌ها و فعالیت‌های این انجمن استفاده کنند.
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره‌ها تا 17 دی ۱۳۹۹ فرصت دارند به مرکز مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =