جان فشانی های سردار دل ها از زبان کودکان و نوجوانان هرمزگانی روایت شد

نشست مجازی گرامی‌داشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان با عنوان «تسبیح عشق» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نشست مجازی تسبیح عشق با محوریت سردار قاسم سلیمانی و پاسداشت مقام وی با حضور اعضای مراکز سراسر استان برگزار شد.

در این نشست که با حضور مدیر کل کانون پرورش فکری استان برگزار شد، نمایندگانی از اعضای مراکز فرهنگی هنری استان به اجرای فعالیت شعرخوانی، دکلمه خوانی و مدیحه سرایی با موضوعاتی همچون شهادت، فداکاری و وطن دوستی پرداختند.

در آغاز این نشست محمد جواد صحرا نشین عضو نونهال کانون جاسک شعری حماسی با اسم سردار دلها  در مورد رشادت های سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی اجرا کرد. در ادامه دینا محتشمی عضو نوخوان مجتمع آفرینش دکلمه ای درباره سپهبد شهید قاسم سلیمانی اجرا کرد. دینا در متن خود بر ادامه راه شهدا با پیشرفت در راه علم تاکید کرد.

محمد امین سالاری و زهرا محمدی نژاد دو عضو نوجوان مرکز میناب و جزیره هرمز نیز به اجرای شعرخوانی با مضامین شهادت پرداختند.  

در ادامه این نشست مجازی بیتا باهک و فاطمه رحیم زاده دو عضو نونگاه باغشهر فین به طور مشترک دکلمه خوانی کردند و سپس فاطمه زاهدانی عضو نوجوان پارک لاله دل نوشته ای با تاکید بر ادامه راه شهدا و قهرمانان وطن اجرا کرد.

در ادامه  نشست مجازی تسبیح عشق عبدالحمید انصاری نسب شاعر و مربی کارگاه های شعر کانون بندرعباس شعر «ای که با نفست خاورمیانه از کما برگشت»   را خواند.

آذین نظری و محدثه پور رحیمی از اعضای مرکز فرهنگی هنری بندرلنگه هر کدام با خوانش متن ادبی این روز و خاطره مجاهدت های سردار بزرگ اسلام را گرامی داشتند.

یسنا اسپید از مرکز زیبا شهر در این نشست دل نوشته ادبی خود را برای دوستانشان خوانش کردند و هانیه کریمی از کانون حاجی آباد اشعاری حماسی از فردوسی خواند.

در بخش بعدی این نشست فاطمه شیردل عضو نونهال مجتمع آفرینش «بوی شب های باران خورده» از سید سعید موسوی را خوانش کرد و شیرین جعفری دیگر عضو مجتمع دل نوشته خود را با عنوان «کجایی سردار؟» قرائت کرد.

در این نشست همچنین عارف کریمی مربی سیار روستایی بندرعباس و غزل درویشی عضو این مرکز به اجرای شعرخوانی و دکلمه خوانی پرداختند.

در پایان این نشست مدیر، کل کانون هرمزگان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نشست اظهار داشت: امروز ما به پاسداشت روح سردار سلیمانی دور هم جمع شدیم تا بگوییم  هر کدام از دختران و پسران این مرز و بوم یک سلیمانی است.

پشتکوهی ضمن تبیین جایگاه رفیع شهدا گفت: چه الگویی  بالاتر و بهتر از سردار سلیمانی و شهدایی که برای آزادی و امنیت ما جانفشانی کردند وجود دارد. شما فرزندان عزیز باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا اندیشه آنان را جامعه جاری کنید.

مدیر کل کانون هرمزگان افزود: شما دختران و پسران عزیز با خواندن اشعار و دل نوشته هایتان ثابت کردید عشق به ایران و قهرمانان وطن در جانتان ریشه دوانده است و ایران به این اندیشه های زیبا افتخار می کند.

پشتکوهی گفت: ما امروز را نه برای تسلیت بلکه برای تهنیت و افتخار به داشتن بزرگانی چون سردار سلیمانی دور هم جمع شده ایم.

وی در پایان اظهار داشت: فرزندان عزیزم شاهد تمام تلاشهایتان برای ساختن آینده ایران اسلامی و ادامه راه قهرمانان هستم و از تک تک مربیان و کارشناسان پر تلاش سپاسگزاری می کنم.

این نشست به همت واحد کارشناس فرهنگی و با مشارکت بسیج اداره کل کانون پرورش فکری استان با محوریت سردار قاسم سلیمانی و پاسداشت مقام وی و با هدف اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =