کد خبر: 302447
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
بازدید 285
چهارمین جلسه‌ی کارگروه «مدیریت سبز» در کانون فارس برگزار شد

چهارمین جلسه‌ی کارگروه «مدیریت سبز» با حضور اعضای کارگروه و رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری شیراز، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در این جلسه خلاصه‌ای از عملکرد کانون استان در رابطه با فعالیت‌های کارگروه مدیریت سبز در سال ۱۳۹۹ ارائه شد.

سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون فارس نیز با اشاره به صنعت پررونق پسماند در سایر کشورهای جهان، بر این نکته تأکید کرد که نباید زباله را دور ریخت چون به عنوان طلای کثیف شناخته شده و باید به دنبال بازیافت آن و نه رها کردن در طبیعت بود  که باعث آسیب رساندن به طبیعت و فضای زندگی انسان‌ها شود.

کامرانی کانون را به عنوان یک سازمان فرهنگی ومتولی کار با کودک و نوجوان جایگاه مناسبی برای آموزش و فرهنگ‌سازی در رابطه با مدیریت پسماند دانست و اظهار امیدواری کرد که اقدامات شایسته‌ای در زمینه‌ی مدیریت سبز به ویژه پسماند صورت پذیرد.

آزاده بینایی حقیقی، نماینده شهرداری شیراز نیز به بیان قدم‌های اصلی در مدیریت پسماند پرداخت. او اولین و مهم‌ترین قدم را رویکرد پسماند صفر و عدم تولید پسماند عنوان کرد. کاهش میزان تولید پسماند دومین گامی بود که در این مبحث به آن اشاره شد که به گفته‌ی بینایی این اتفاق نخواهد افتاد مگر با ایجاد قوانین، الزامات و ضوابط خاص از طرف بالاترین مقام دستگاه، استفاده از تشویق و تنبیه، سروکار داشتن همه‌ی کارکنان با مبحث پسماند و آموزش به کودکان و نوجوانان و ایجاد حساسیت نسبت به جمع‌آوری و تفکیک پسماندها.

بر اساس این گزارش، برگزاری نشست مجازی ویژه کارکنان با استفاده از استادان مجرب و برگزاری مسابقه ویژه کودکان ونوجوانان با موضوع پسماند از جمله‌ی دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

«مدیریت سبز» شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آن‌ها در ساختمان‌ها و وسایل نقلیه در همه‌ی دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی در چهارچوب قوانین مربوطه است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =