اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی و هنری به کانون دامغان

فرماندار دامغان در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بر اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی و هنری به این مجموعه، تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان پیش از ظهر چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ با مهدی بندرآبادی فرماندار دامغان در محل فرمانداری این شهرستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرماندار دامغان ضمن قدردانی از مدیرکل و مربیان کانون پرورش فکری در زمینه‌ی تأمین اعتبار و اختصاص بودجه‌ی مناسب از فصل فرهنگ و هنر برای به‌روز کردن و تعمیر و تجهیز مرکز کانون پرورش فکری دامغان برای رفع دغدغه‌ی شما به‌منظور اجرای فعالیت‌های مناسب فرهنگی و هنری در حوزه‌ی کودکان و نوجوانان، اعلام آمادگی کرد.

توجه به مناطق محروم و توسعه عدالت فرهنگی

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از نگاه فرماندار به کانون پرورش فکری و تأکید ماندگاری اثر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و اسلامی بر قشر کودکان و نوجوانان به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کمّی و کیفی مربیان این‌مجموعه پرداخت.

خدابخشی با اشاره به سیاست ستاد مرکزی کانون پرورش فکری مبنی بر ایجاد و توسعه مراکز فرهنگی‌هنری سیار کانون‌ در مناطق کم‌برخوردار و محروم به‌منظور توسعه عدالت فرهنگی، سفر جهادی کارشناسان و مربیان کانون استان را در قالب طرح ابتکاری پیک امید، خالصانه و مؤثر، عنوان و اظهار کرد: تلاش می‌شود تا بتوانیم خدمات کانون را به روستاهای محروم و حتی نقاط آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار شهری ارائه دهیم.

وی در ادامه با توجه به خلاقیت و توان‌مندی نیروی انسانی افزود: نیروی انسانی کارآمد و باسواد و خلاق و باانگیزه قطعاً می‌تواند بسیار بسیار مؤثر باشد؛ اما امکانات محیطی و داشتن فضاهای مناسب فرهنگی و مهارتی و تجهیزات مورد نیاز می‌تواند بر توان‌مندی و کیفیت فعالیت‌ها بیفزاید.

مدیرکل کانون استان سمنان در پایان سخنانش با توجه به اهمیت کار فرهنگی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان خواستار فراهم‌ساختن زمینه‌ی تعامل و هم‌افزایی بیش‌تر دستگاه‌های فرهنگی شد.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز ضمن ابراز خرسندی از نگاه ویژه فرمانداری به اهداف و فعالیت‌های شاخص کانون پرورش فکری به ارائه‌ی گزارش کوتاهی از عملکرد کارکنان و مربیان این‌مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی در حوزه‌ی کودک و نوجوان پرداخت.

معدنی با اشاره به اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور ویژه مخاطبان ۷ تا ۱۷ سال در راستای طرح ملی «حال خوش زندگی»، «سواد اقتصادی» و «هاتف» به‌منظور شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری و راه‌اندازی بیش از ۳۰۰ گروه و انجمن تخصصی فرهنگی، هنری و ادبی در بستر فضای مجازی، درخصوص اهمیت و چرایی کار با مخاطب کودک و نوجوان و نیازسنجی اعضای نوجوان و...، مطالبی بیان داشت.

وی هم‌چنین با تأکید بر این‌که نوجوانان امروز با کسب مهارت می‌توانند در زندگی اجتماعی، مؤفق ظاهر شوند، استقبال نوجوانان و والدین آن‌ها را از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌ مثبت‌اندیشی کانون پرورش فکری، بسیار خوب، ارزیابی و خاطرنشان کرد: کانون تلاش می‌کند با مجهزکردن نوجوانان به این مهارت‌ها به آن‌ها کمک کند تا با افزایش تاب‌آوری، مسائل و دغدغه‌های اجتماعیِ پیشِ رو را مدیریت کنند.

معاون فرهنگی کانون استان سمنان در ادامه‌ی سخنانش به‌منظور بهره‌مندی کودکان مناطق محروم و کم‌برخوردار از خدمات فرهنگی کانون پرورش فکری، خواستار راه‌اندازی کتابخانه سیار شهری در این شهرستان شد و از فرماندار دامغان دعوت کرد تا در جشنواره‌ها و ویژه‌برنامه‌های کانون حضور یابد.

معدنی در بخشی از سخنانش با بیان این‌که حوزه‌ی شهرستان دامغان دارای دو مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و یک مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی است که بیش از هشت‌هزار کودک و نوجوان ۷ تا ۱۷ سال عضو این مراکز فرهنگی‌هنری هستند، یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا و راه‌اندازی سامانه‌ی کانون مجازی و برگزاری ۵۰ کارگاه تخصصی برخط استانی، تعداد ۷۰۰ کودک دامغانی در این دوره‌ها حضور داشته و ۱۴ کارگاه استانی نیز از سوی مربیان مراکز کانون دامغان نظارت و اجرا شده‌است.

کار تخصصی ضرورت هر جامعه است

حجت‌الاسلام حسین صبوری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دامغان نیز که در این دیدار حضور داشت ضمن قدردانی از مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بر اهمیت فعالیت فرهنگی و هنری به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، تأکید و اظهار کرد: در هر حوزه‌ای بایست تخصصی وارد شد و انجام کار تخصصی از ضرورت هر جامعه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دامغان در بخشی از سخنانش بیان داشت: تبلیغ را بایست از کودکان و نوجوانان آغاز کرد که سرنوشت‌ساز کشور هستند و سازمان تبلیغات و کانون پرورش فکری دو مجموعه‌ی جدا نیستند؛ بلکه هدف‌شان یکی است و در راستای گسترش و ترویج فرهنگ دینی و آیین نورانی اسلام تلاش می‌کنند.

گفتنی است؛ در این دیدار سیدحسن شاهچراغ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و حمیده خورزانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار دامغان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =