عکاس باید از موقعیت‌های  زمانی ومکانی مختلف بهره ببرد

اعظم پاینده نماینده انجمن عکاسی کانون استان البرز و مدرس نشست آموزش عکاسی کتابخانه سیار استان البرز  از نوجوانان خواست  تا از موقعیت‌های زمانی و مکانی مختلف برای ثبت هنر خود بهره ببرند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون البرز، نشست آموزش عکاسی به اعضای کتابخانه سیار استان  در گروه مجازی«پیک یار مهربان»، برگزار شد.

اعظم پاینده نماینده انجمن عکاسی  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز و مدرس این نشست در خصوص مهارت خوب نگاه کردن،  تعریف سوژه، تاثیر نگاه اول و جلب توجه  عکاس به سوژه مورد نظر مطالبی را عنوان کرد .

این مدرس که ۱۹ سال است به عنوان مربی هنری بخش‌های نقاشی، عکاسی و هنرهای نمایشی فعالیت می‌کند و هم اکنون برای سومین ترم متوالی مدرس کارگاه های برخط استان البرز است ضمن نمایش فیلم کوتاه و   نمونه عکس‌هایی از اعضای انجمن  از اعضای حاضر در گروه خواست که از هیچ سوژه‌ای ساده نگذرند و ضمن بیان این که حتی یک سوژه یکسان می‌تواند تصاویر بدیع متفاوتی را خلق کند و هر کس از زاویه دید خود این عکس را تصویرخواهد کرد،افزود حتی یک برگ  کوچک باران خورده پاییزی اگر چه تکراری است اما وقتی در قاب یک عکس ثبت شود، زیبایی خاص خودش را دارد.

 نماینده انجمن عکاسی کانون البرز افزود سوژه زمان و مکان خاصی ندارد  و عکاس باید از موقعیت‌های زمانی و مکانی مختلف برای ثبت تصویر خوب بهره ببرد و ادامه داد  در شروع کار مثلا برای عکاسی از  طبیعت بی جان در چند نوبت ازسوژه عکس بگیرید تا کشف کنید سوژه در زمان‌های مختلف به چه صورتی ثبت خواهد شد و در نهایت بهترین حالت را انتخاب کنید.

بیان توضیحاتی در خصوص نزدیکی عکاس به سوژه،  عکاسی مناسبتی، معرفی فعالیت انجمن  به ویژه در ایام الله دهه فجر، بررسی برگزاری دوره آموزش تکمیلی و بررسی تصاویر ارسالی اعضای کتابخانه سیار و پاسخ‌گویی به سوالات آنان از بخش های دیگر این نشست بود.

گفتنی است قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز که به عنوان میهمان ویژه در این نشست حضور داشت، ضمن تشکر از برگزاری چنین برنامه‌هایی خطاب به نوجوانان گفت  هر موضوع و هر تصویری که می تواند هنر فرد را بروز دهد می تواند سوژه مناسبی باشد و بچه‌ها نباید خود را در یافتن سوژه محدود کنند  و با تقویت نگاه و زاویه دید از زیبایی‌های خلق شده در جهان به ویژه در طبیعت اطراف خود بهره ببرند.  

گفتنی است این نشست شامگاه روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹ در گروه مجازی ویژه اعضای کتابخانه شهری و روستایی کانون البرز و با حضور مدیرکل، کارشناس فرهنگی، مربی کتابخانه سیار و اعضای علاقه‌مند برگزار شد.

طاهره گرمسیری کارشناس فرهنگی بخش سیار کانون البرز از برگزاری چنین نشست‌هایی با حضور کارشناسان و نمایندگان انجمن های مختلف  به جهت راهنمایی اعضا و فراهم کردن بستر استفاده از آموزش های ویژه کانون برای این مخاطبان خبر داد.

لازم به ذکر است کارگاه های عکاسی کانون در شرایط فعلی شیوع کرونا در دو سطح مقدماتی و پیشرفته پذیرای نوجوانان گروه‌های سنی 12 تا 17 سال است . علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این کارگاه ها به نشانی alborz.kpf.ir/kargah مراجعه کنند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =