تاسیس مراکز سیار شهری و روستایی کانون در شهرستان فردیس ضروری است

مدیرکل کانون البرز و مسوولان فرمانداری شهرستان فردیس بر ضرورت حضور مرکز کانون در این شهرستان تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون البرز در سال گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز با اجرای برنامه‌های ویژه در مناطق استان البرز که فاقد مرکز فرهنگی، هنری و کتابخانه سیار بودند، سعی داشت تا ضمن معرفی فعالیت‌های کانون مطالبه حضور این مراکز در این مناطق را ایجاد و سپس در جلسات مشترک با مسوولان شهری، این مطالبات را پی‌گیری کند در همین راستا دو ویژه برنامه «پویش فصل گرم کتاب» به شهرستان فردیس اختصاص یافته و پارک تندرستی این شهر میزبان همکاران کانون و مخاطبان علاقه‌مند بود که این برنامه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت.

پس از این فعالیت‌ها و استقبال مخاطبان و ساکنان این منطقه،  مدیر کل کانون البرز در نشست مشترکی با فرماندار این شهرستان، ایشان را از مطالبات به حق مردم آگاه کرده و در بدو شروع فعالیت درخواست راه‌اندازی کتابخانه سیار را مطرح کردند که علی‌رغم موافقت فرمانداری فردیس و پی‌گیری‌های مختلف این مهم با توجه به شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

قاسم سلیمانی، مدیر کل کانون البرز  مجددا در فرمانداری شهرستان فردیس حضور یافته و ضمن برگزاری جلسات جداگانه با ابوالفضل اینانلو، فرماندار و علی‌رضا صیاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری این شهرستان با معرفی مشروح فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات کانون و معرفی ویژه کانون زبان ایران و فعالیت‌های آن، درخواست خود مبنی بر پاسخ‌گویی به مطالبات مردمی و تاسیس مرکز ثابت و راه‌اندازی کتابخانه سیار را پی‌گیری و مجددا مطالبه نمودند.

ابوالفضل اینانلو، فرماندار فردیس نیز در سخنانی به بافت جمعیتی و نیازهای این شهرستان اشاره کرده و  با اعلام رضایت از فعالیت‌های فرهنگی کانون قول مساعد دادند که حتما در آیند‌ی نزدیک این مهم پی‌گیری و شرایط تاسیس مرکز ثابت کانون و به ویژه به کارگیری خودرو مشخص برای راه اندازی مرکز سیارشهری و روستایی، بررسی و اقدام نمایند.

کمک امروز  به امور فرهنگی یعنی کاهش آسیب های آینده

علی‌رضا صیاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس نیز در دیدار مدیر کل کانون ضمن بیان این که فردیس بستر لازم برای حضور مرکز کانون را دارد با اشاره به آسیب‌های موجود در این شهرستان گفت اگر امروز برای فضاهای فرهنگی مثل کانون سرمایه‌گذاری کرده و به فعالیت چنین سازمان‌هایی کمک شود، به کاهش آسیب‌های آتی کمک خواهد شد .

این مقام مسوول نیز قول مساعد داد که علاوه بر پی گیری شرایط تاسیس مرکز ثابت و راه‌اندازی مرکز سیار، در اولین فرصت جلسه ای را با اعضای شورای شهر، شهردار و فرماندار برگزار و پروژه در حال ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در منطقه مشکین دشت را که سال‌هاست راکد مانده، پی گیری کند.

این نشست ها روز شنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۹ در فرمانداری فردیس برگزار شد . 

لازم به توضیح است فردیس، مرکز شهرستان فردیس است و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی استان البرز قرار دارد. فردیس پنجمین شهرستان کرج است و جمعیت آن حدود نیم میلیون نفر است. در سال ۹۲ فردیس از کرج جدا و به شهرستان تبدیل شد.

با توجه به جمعیت زیاد و عبور راه‌های ارتباطی اندیشه، مارلیک و شهریار و  با توجه به سکونت بسیاری از ساکنان تهران و کرج در این منطقه، مردم این شهرستان با مشکلاتی مانند نبود امکانات کافی فرهنگی، ورزشی و ... مواجه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =