فعالیت‌های امیدبخش و بانشاط در دهه‌ی مبارک فجر، اولویت کانون پرورش فکری است

اولین جلسه بزرگداشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سرپرست و کارشناسان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس برگزار و اولویت کانون اجرای فعالیت‌های امیدبخش و بانشاط عنوان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، سعیدرضا کامرانی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با تأکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن برنامه‌های دهه مبارک فجر در بستر فضای مجازی گفت: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، تأکید می‌شود فعالیت‌های امیدبخش و بانشاط در فضای مجازی صورت پذیرد و با برنامه‌ریزی منسجم و تولید محتوای مناسب با این ایام، کام کودکان و نوجوانان را شیرین و آن‌ها را بیش از پیش با انقلاب اسلامی ایران و اثرات روح‌بخش آن در کشور عزیزمان ایران آشنا کرد.

کامرانی هدف کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر را آشنایی کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه حضور پرشکوه آنان در مناسبت‌های ملی و انقلابی و آیین‌های بزرگ‌داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بیان کرد.

او برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی، زمینه‌سازی برای حضور و مشارکت هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان در برنامه‌ها و مناسبت‌ها به صورت مجازی و در صورت عدم مغایرت با دستورالعمل‌ها در ایام دهه فجر به صورت میدانی مدیریت شده و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و الگوسازی مناسب به منظور هدایت کودکان و نوجوانان برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، را رویکردها و وظایف اجرایی کارگروه کودک و نوجوان عنوان کرد که ریاست آن بر عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه برای نقش‌آفرینی خودجوش در بزرگ‌داشت مناسبت‌ها در قالب برنامه‌های مجازی و بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی آنان به منظور بانشاط‌ سازی مناسبت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از دیگر وظایف کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است.    

سرپرست کانون فارس در ادامه با اشاره به این موضوع که انقلاب اسلامی، هنر را از دربار بیرون آورد و اجازه داد تا همه‌ی مردم به حد توان و علاقه‌ی خود، فرهنگ و هنر و ادب را بیاموزند، گفت: همه‌ی‌ ما وظیفه داریم در حد توان، در دهه مبارک فجر فعالیت کرده و به اطلاع‌رسانی رویدادهای این ایام بپردازیم و خدماتی که دولت‌ها در دوران بعد از انقلاب ارائه داده‌اند را به کودکان و نوجوان یادآور شویم.

نصب بنر، تهیه‌ی خبر، انتشار محتوا در فضاهای مجازی، فضاسازی مناسب محیطی، تشکیل جلسه با اعضای کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه مبارک فجر و جمع‌بندی و اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» از روز یکشبه ۱۲ بهمن با عنوان «خمینی کبیر قدس الله نفس الزکیه، امت ولائی، نصرت الهی» آغاز و چهارشنبه ۲۲ بهمن با عنوان «استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی» پایان می پذیرد.

آموزش و پرورش، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و فرهنگ‌سراهای کودک و نوجوان با مسوولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کارگروهی به همین نام، در دهه فجر فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =