ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان کرمانشاه اعلام شد

با حضور نمایندگان مختلف کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه اعلام شد.

بر همین اساس، در جلسه‌ای که صبح روز دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹، با حضور نمایندگانی از اداره‌های کل: کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه و به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار شد، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی مورد بررسی  و تصویب قرار گرفت.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون پرورش فکری و مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، در ابتدای این جلسه با اشاره به روزهای بزرگداشت دهه مبارک فجر گفت: این روزها می‌تواند بهترین موضوع‌ها برای کودکان و نوجوانان باشد. باید از این فرصت برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده شود.

فتاحی همچنین افزود: کودکان و نوجوانان باید بدانند که چگونه انقلاب به پیروزی رسید و چگونه جمهوری اسلامی برپا شد.

مدیرکل کانون استان گفت: باید خیلی هنرمندانه در این موضوع ورود کنیم و با توجه به اینکه مخاطبانمان کودکان و نوجوانان هستند، باید برای معرفی انقلاب، بیان ما بیانی هنرمندانه باشد.

او در بخشی دیگر از جلسه به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: همه جهان دارد برای ریشه‌کنی بیماری کرونا و درمان آن کار و تلاش می‌کند. می‌توانیم این تلاش‌ها را برای کودکان و نوجوانان به تصویر بکشیم. نکات قشنگی که از سوی دانشمندان و پزشکان متبحر کشور ما در زمینه درمان بیماری کرونا در حال انجام است را نشان دهیم.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کرمانشاه همچنین گفت: قصه‌های انقلاب، قصه‌های شیرینی است. می‌توانیم این رویدادها و اتفاق‌ها را در قالب کلیپ و فیلم‌های تاثیرگذار به کودکان و نوجوانان ارایه کنیم.

در ادامه جلسه، نمایندگان اداره های مختلف فرهنگی به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند.

برگزاری جشنواره قصه‌های شیرین کرمانشاه با مشارکت سازمان فرهنگی، هنری شهرداری کرمانشاه، اجرای سرود، معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره)، اجرای برنامه‌های مختلف ادبی شعر و داستان، اجرای سرودهای انقلابی، نمایش نقاشی‌های اعضای برگزیده در مسابقه‌های بین‌المللی نقاشی، نصب بنر و پوسترهای مناسب دهه فجر انقلاب اسلامی در فضای مجازی و سطح شهر، غبارروبی مزار پاک شهدا، اجرای برنامه‌های مختلف هنری از سوی اعضا و مربیان، و... برنامه‌هایی است که از سوی این کمیته و در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

همچنین، اجرای ویژه برنامه‌ای با عنوان: چهل و دومین پیمان و بیعت مجدد با سلوک امام راحل و شهدا، نکو داشت یاد و خاطره شهدای سلامت،  معرفی شهدا و از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای امنیت در فضای مجازی،  تقدیر از خانواده معظم و معزز شهدا و ارسال لوح یادبود و بسته‌های فرهنگی جهت این عزیزان،  اجرای سرود حماسی و انقلابی برای اجرا در ایام مبارک دهه فجر،  تولید نمایش مناسب و مرتبط با این ایام،  اجرای بخش‌های نمایشی  با عروسک غول پیکر مدافع سلامت با موضوع‌های بهداشتی و اجتماعی، تولید کلیپ‌های کوتاه از شعر خوانی و خوانش متن ادبی اعضا و مربیان  ادبی استان با عنوان «یادگار یار»، نامه‌هایی به امام راحل توسط اعضا و مربیان ادبی، ارسال نشانگر کتاب با عنوان «اندیشه و آزادی»  با تلاش واحد مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی استان، برگزاری مسابقه کاردستی مجازی و یا حضوری با عنوان «دست‌های کوچک و فکرهای بزرگ»  برای اعضای کانون،  اجرای معرفی شخصیت امام خمینی(ره) در سامانه kpf  هم‌زمان توسط تمامی مراکز استان در ساعت ۹:۳۰ صبح روز ۱۲ بهمن،  معرفی کتاب‌های انقلاب توسط مربیان و اعضای کانون در سامانه مجازی و صفحه اینستای کتاب‌خوانی کانون، برگزاری مهرواره عکاسی کشوری با موضوع «کوچه های انقلاب»، برگزاری مهرواره نقاشی با حضور برگزیدگان بین‌المللی نقاشی استان کرمانشاه،  فراخوان قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای با موضوع‌های مرتبط با عنوان «روزی بود و روزگاری بود»، ... از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های مختلف اجتماعی ناشی از این بیماری، ویژه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بستر فضای مجازی و با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار»  برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =