برگزاری وبینار برخط آموزش خبرنگاری با موضوع" ویژگی های یک خبرنگار"

در دومین جلسه بر خط آموزش خبرنگاری به سطح هوش قوی و درک بالا، سواد تخصصی، آشنایی با فنون نویسندگی، دقت و کنجکاوی و رازداری یک خبرنگار اشاره شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، در این نشست مجازی منصور گلناری پیشکسوت عرصه رسانه و خبر به بیان ویژگی های خبرنگار پرداخت و گفت: سطح هوش قوی و درک بالا، سواد تخصصی، آشنایی با فنون نویسندگی، دقت و کنجکاوی و رازداری از اهم خصوصیات یک خبرنگار است.

وی افزود: پرورش روح و ذهن با مطالعه، خوش بیانی، خوش رفتاری، شجاع بودن، متدین بودن و حوصله و صبر از دیگر ویژگی های یک خبرنگار است.

گلناری به اهمیت مطالعه درست پرداخت و گفت: اطلاعات دقیق از یک موضوع، درک درست از شرایط محیطی، درک صحیح از شرایط پاسخگو و انتخاب روش درست کسب اطلاعات می تواند خبرنگار را در تهیه خبر یاری کند.

مدرس دوره آموزش خبرنگاری رسانه ها را جهت کسب تجربه و اطلاعات بسیار مهم دانست و گفت: نوجوانان می توانند بابهره گیری از عکس و فیلم، مصاحبه و گفتگو، مقاله نویسی،گزارش نویسی، طنز نویسی و... با حرفه خبرنگاری آشنا شوند.

وی به تشریح انواع رسانه ها پرداخت و افزود: رسانه نوشتاری (روزنامه، مجله و..)، رسانه شنیداری (رادیو)، دیداری (تلویزیون، سینما) و چند رسانه ای(سایت ها، شبکه های مجازی) در دنیای امروز اخبار و اطلاعات را منعکس می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =