عضویت بیش از ۲هزار هنرجو در انجمن هنرهای نمایشی کانون

امیر مشهدی‌عباس گفت: انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مربیان و نمایندگان این انجمن و با عضویت ۲هزار و ۱۰۰ نفر از اعضای نوجوان کانون، شاهد حرکت روبه‌رشدی در عرصه هنرهای نمایشی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری افزود: انجمن‌های تخصصی نوجوان که از سوی معاونت فرهنگی کانون راه‌اندازی شده با هدف جذب و پرورش نوجوانان مستعد فعالیت می‌کنند.
مشهدی‌عباس یادآور شد: انجمن هنرهای نمایشی کانون در حوزه نمایش صحنه‌ای، نمایش تئاتر عروسکی، تئاتر خلاق و عروسک‌های غول‌پیکر با هدف شناخت، رشد و پرورش نوجوانان مستعد و حمایت از تولیدات در سال ۱۳۹۸ تاسیس شد؛ که در طول یک سال گذشته فعالیت‌های گوناگونی در حوزه نمایش داشته است.
وی افزود: در حال حاضر انجمن هنرهای نمایشی کانون با حضور ۲هزار و ۱۰۰ عضو نوجوان در کشور و ۳۴۰ مربی فعالیت دارد. این انجمن در دو سال گذشته در ۱۶ استان آموزش حضوری را در سه تا پنج کارگاه با حضور مدرسان این هنر برگزار کرده است.
مشهدی‌عباس گفت: برگزاری یک دوره کارگردانی ویژه نمایندگان انجمن‌های هنرهای نمایشی، نشست تخصصی نمایندگان انجمن‌ها به‌صورت وبینار، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اسلایدهای برتر جشنواره نمایشی، برگزاری نشست تخصصی نمایندگان انجمن، برگزاری ۳۲۰ کارگاه مجازی در ۳۷ انجمن، اجرای نمایش داستان «پیرمرد و ترب» با عروسک‌های بلند قامت در البرز، جزیره کیش و تهران از جمله فعالیت‌های انجام شده در یک سال گذشته است.
وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های این انجمن می‌توان به برگزاری سه دوره ویژه پرورش استعدادهای برگزیده جشنواره هنرهای نمایشی با حضور مدرسانی چون سامی صالحی‌ثابت در زمینه تئاتر صحنه‌ای، علیرضا آقایی در زمینه بازیگری و فرزاد زیدی‌نژاد در زمینه تئاتر کتاب‌خانه‌ای اشاره کرد. حضور بیش از ۱۰ اثر در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک از دیگر موفقیت‌های انجمن هنرهای نمایشی است.
دبیر انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری گفت: از برنامه‌های در دست اقدام انجمن هنرهای نمایشی کانون می‌توان به دوره آموزشی «۴۵ نکته در مورد نمایش‌نامه برای تئاتر کودک و نوجوان» و اضافه شدن جشنواره‌ی ویژه «عروسک‌های غول‌پیکر» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =