کد خبر: 303268
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۰
اعضای کارگاه نمایش کانون فردوس با تئاتر کاغذی آشناشدند

اعضا علاقه‌مند به نمایش عروسکی، با حضور در کارگاه مجازی با تهیه و تولید یک تئاترکاغذی بیشترآشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در این نشست اشرف دباغ فردوس مربی مسئول این مرکز که هدایت آنرا بر عهده داشت مطالبی با موضوع شیوه‌های «تئاترکاغذی» به صورت مصور با ارسال عکس به اعضای حاضر ارایه و چگونگی شروع کار و وسایل موردنظر برای اجرای یک نمایش را تشریح شد.

دباغ با اشاره به تاریخچه این هنر گفت: تئاترکاغذی اصول و قواعد یک نمایش عروسکی را داراست و قدمت آن نزدیک به دویست سال قبل برمی گردد در زمانی که هنوز تلویزیون هنوز جایی در منازل نداشت، نمایش عروسکی یکی از سرگرمی های خانواده ها در کشورهای مختلف بود. 

وی با بیان تعاریفی از نمایش عروسکی، تئاترکاغذی را  شیوه‌ای از نمایش دانست که به خاطرآسانی و در دسترس بودن ملزومات و وسایل مورد نیاز در کوتاه ترین زمان می تواند به اجرا درآید.
وی از کاغذ، مقوا، آبرنگ یا گواش، جعبه مقوایی در ابعادکوچک به عنوان ملزومات اولیه این فعالیت یاد کرد به کودکان ونوجوانان حاضر در این نشست توصیه کرد: داشتن یک قصه‌ی مناسب و یا یک اجرای بداهه با عروسک‌های موجود می تواند لحظات شاد و سرگرم کننده‌ای را درشرایط کنونی که به خاطر کرونا و رعایت فاصله اجتماعی کودکان ونوجوانان و خانواده ها زمان بیشتری را در منزل سپری می کنند  داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =