کد خبر: 303326
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
سه کتاب کانون نامزد دریافت جایزه کتاب سال شد

سه عنوان از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری نامزدِ مرحله دوم سی‌وهشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در گروه «کودک و نوجوان» شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رمان «عکس یادگاری بگیریم» نوشته محمدرضا یوسفی در بخش «داستان تألیفی کودک و نوجوان»، کتاب «هرمان» نوشته لارس‌سابی کریستنسن، ترجمه شقایق قندهاری در بخش «داستان ترجمه کودک و نوجوان» و کتاب «خواب آب: سرگذشت آب و آب‌رسانی در ایران» تألیف عباس جهانگیریان در بخش «علوم و فنون کودک و نوجوان» به عنوان نامزد اعلام شده‌ است.
کتاب «عکس یادگاری بگیریم» داستان زندگی چند کودک و نوجوان را روایت می‌کند که در کانون اصلاح و تربیت زندگی می‌کنند. دلیل حضور هر کدام از آنها متفاوت است و هر یک سرگذشت متفاوتی دارند. 
کتاب «هرمان» داستان پسری است که یک روز وقتی از خواب بیدار می‌شود می‌فهمد که موهایش دارد می‌ریزد؛ او پس از مدتی می‌فهمد که در مدرسه همه دل‌شان برای او می‌سوزد و همین قضیه به شدت آزارش می‌دهد. اما با مرگ پدربزرگ، هرمان متوجه می‌شود که چیزهایی مهم‌تر از ریزش مو هم وجود دارد که وقتی از دست می‌رود، دیگر برنمی‌گردد...
در کتاب «خواب آب» نیز به موضوع‌هایی مانند «پیدایش قنات و ظهور تمدن‌های جدید، مُقَنی‌ها، مهندسان آب و خاک، مهندسی طراحی و ساخت قنات، سد و بند، پیشینه‌ی ساخت آب‌انبار در ایران، تاریخ پیدایش کوزه، مهندسان و آب‌شناسان نامدار ایرانی و... پرداخته شده است.
یادآوری می‌شود سی‌وهشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در بهمن ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =