تجلیل مسئولان شهری از اعضا و مربیان کانون مهدی‌شهر و شهمیرزاد

ویژه‌برنامه‌ی «جوانه‌های انقلاب» با رویکرد آیین تجلیل از اعضا و مربیان کانون پرورش فکری و برگزیدگان جشنواره‌ها و مهرواره‌های ملی و استانی به میزبانی فرمانداری مهدی‌شهر برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، اعضا و مربیان برگزیده‌ی مهرواره‌ها و فراخوان‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهدی‌شهر و شهمیرزاد در راستای ویژه‌برنامه‌ی «جوانه‌های انقلاب»، صبح روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ با عبدالرضا میقانی فرماندار شهرستان مهدی‌شهر در محل فرمانداری، دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که نبی‌اله خدابخشی مدیرکل، فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی تقوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدی‌شهر حضور داشتند از مهدیه تقوی، یسنا پورباقری، الهه دشتبانی و ماهیار تورانیان، اعضا و برگزیدگان فراخوان‌های استانی و هم‌چنین مسئولان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون مهدی‌شهر و شهمیرزاد با اهدای لوح و هدیه، تجلیل شد.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن گرامی‌داشت یاد و نام حضرت امام(ره) و شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی، از نگاه فرهنگی و محتوایی فرماندار مهدی‌شهر قدردانی و اظهار کرد: اگر مسئولان شهرستانی که در عرصه‌های گوناگون، آگاهی و اشراف دارند و به‌صورت تخصصی گفت‌وگو می‌کنند در کنار استعدادهای نوجوان قرار گیرند بی‌تردید این گفت‌وگوهای آگاهانه با هم‌گرایی و هم‌افزایی، خروجی خوبی خواهد داشت.

خدابخشی در ادامه با ارائه‌ی گزارش کوتاهی از عملکرد و فعالیت نجیبانه و دل‌سوزانه‌ی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری که خط مقدم فراخوان‌ها و مهرواره‌ها هستند، گفت: در سال جاری شاهد درخشش و مؤفقیت کودکان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی بودیم و امید داریم که با حمایت همه‌جانبه‌ی مسئولان در رشد و بالندگی و پویایی بیش از پیش آن‌ها اثرگذار باشیم.

کار مربیان کانون پرورش فکری، بسیار ارزش‌مند است

فرماندار مهدی‌شهر ضمن گرامی‌داشت چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ابراز خرسندی از میزبانی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری با اشاره به فجرآفرینانی که در فرآیند پیروزی انقلاب، نقش اساسی و سازنده داشتند، اظهار داشت: به دلیل توجه نداشتن به ادبیات، تا به امروز آن‌طور که بایست از ظرفیت این عزیزان در پرداخت وقایع تاریخی انقلاب استفاده نشده است.

میقانی در ادامه با بیان این‌که حوزه‌ی علوم انسانی و اجتماعی، زیربنای توسعه‌ی یک کشور است، افزود: نگاه به حوزه‌ی علوم انسانی به‌واسطه‌ی دو رشته‌ی حقوق و حسابداری، تغییر کرده و توجه کم‌تری به ادبیات می‌شود.

فرماندار مهدی‌شهر در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک به اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری که با خلق اثر در قالب شعر، داستان و...، ادبیات را زنده نگه داشتند، کار مربیان را کاری بسیار ارزش‌مند دانست و از مربیان خواست تا حوزه‌ی ادبیات را در این شهرستان که مردمی اهل علم و فرهیخته دارد، تقویت کنند.

میقانی در پایان با تأکید بر این‌که ادبیات روحیه لطیفی دارد از اعضا خواست تا به فعالیت خود در زمینه‌ی ادبی به‌صورت تخصصی و با قدرت ادامه دهند و در ترویج و توسعه‌ی آن در گروه هم‌سالان تلاش کنند.

هنر، روح حاکم بر همه‌ی کارها است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهدی‌شهر نیز در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن دهه‌ی فجر و قدردانی از فرماندار شهرستان، مدیرکل و مربیان کانون پرورش فکری اظهار داشت: هنر، روح حاکم بر همه‌ی کارها است و در هر کاری اگر هنر نباشد ارزشی وجود ندارد و هنر غیورمردان ایرانی بود که توانستند بهترین شکل را که عزت و اقتدار است برای کشور به وجود آورند.

وی در ادامه افزود: هنر در هر انسانی متفاوت است و بعضی به‌صورت ذاتی و برخی هم به‌صورت اکتسابی دارای هنر هستند و در هر دو حالت، هنر نیاز به تقویت دارد و انسان‌هایی که هنر ذاتی دارند با حمایت به کمال می‌رسند و آن دسته از انسان‌هایی هم که هنر اکتسابی دارند نیاز به حمایت و تقویت بیش‌تری دارند.

تقوی یادآور شد: در عرصه‌ی فرهنگ و هنر امروز شاهد هنرمندی و نوآوری و خلاقیت ایرانیان به‌ویژه قشر نوجوان و جوان جامعه هستیم که نیاز به حمایت دارند و بایست از سوی مربیان کانون پرورش فکری تقویت شوند.

وی در پایان سخنانش ضمن قدردانی از مربیان کانون پرورش فکری تاکید کرد: در کودکان امروز، هنرهای نهفته و بالقوه‌ای وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است و بایست این استعدادهای درونی بالفعل و تقویت شوند و این موضوع، هم از سوی مربیان و هم از سوی والدین نیاز به حمایت دارد و مسئولان هم بایست سعی کنند توجه بیش‌تری به کودکان و استعدادهای نهفته و ذاتی آن‌ها داشته باشند.

گفتنی است؛ خوانش آثار اعضای برگزیده در قالب شعر، داستان کوتاه و نمایش‌نامه، ارائه‌ی گزارش مربیان و اعضا از چگونگی شرکت در فراخوان‌ها و رتبه‌هایی که کسب کردند و هم‌چنین تجلیل از اعضا و مربیان مراکز مهدی‌شهر و شهمیرزاد از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =