مرکز جدید کانون پرورش فکری در شهر قهاوند همدان افتتاح شد

سی‌امین مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در شهرستان قهاوند همدان گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرکز قهاوند یکی از شهرهای تابع بخش مرکزی همدان با حضور فرماندار، مدیرکل زنان و خانواده استانداری، امام جمعه، بخشدار، شهردار و تنی چند از مسئولان استان همدان و شهرستان قهاوند افتتاح شد.
مدیرکل کانون استان همدان در آیین گشایش این مرکز با اشاره به این‌که مرکز قهاوند سی‌امین کتابخانه ثابت کانون همدان است، اضافه کرد: خرسندم که در روزهای فرخنده دهه فجر توانستیم بهترین هدیه را تقدیم کودکان و نوجوانان این منطقه کنیم.
بهناز ضرابی‌زاده این مرکز را منحصر به‌فردترین کتاب‌خانه به لحاظ یاری خیران در تکمیل تجهیزات در استان دانست و اظهار داشت: امیدوارم با ریشه‌کن شدن ویروس کرونا بتوانیم به صورت حضوری در خدمت کودکان و نوجوانان باشیم.
وی ضمن تشکر از سازمان بسیج سازندگی به خاطر ساخت و تکمیل این کتابخانه، بیان کرد: این اتفاق خوب، نتیجه کمک، مساعدت و تلاش همه عزیزان به‌خصوص مدیران، خیران و همکاران پرتلاش کانون است که با عشق برای تکمیل و تجهیز این پروژه زحمت کشیدند.
ضرابی‌زاده در ادامه، ضمن ارایه گزارشی از مراحل ساخت این مکان فرهنگی خاطرنشان کرد: مرکز قهاوند نیاز به تجهیزاتی هم‌چون سیستم صوت و نورپردازی دارد که امیدوارم دست‌های سخاوتمند خیران، مانند همیشه یاری‌گر ما باشد.


فرماندار شهرستان همدان نیز مرکز فرهنگی‌هنری قهاوند را افتخاری برای این شهر دانست و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی مهم‌ترین مساله در جامعه است و کار فرهنگی را باید سرمایه‌گذاری برای پرورش و رشد کودکان و نوجوانان تلقی کنیم.
محمدعلی محمدی با بیان این‌که کودکان و نوجوانان این منطقه تشنه‌ی فضایی متفاوت و جذاب مثل کانون هستند، افزود: کانون مسئولیت سنگینی در قبال این عزیزان دارد و انتظار می‌رود این فضا، فضای امیدبخش و خوبی برای کودکان و نوجوانان این منطقه باشد.
در ادامه این آیین، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، خلاصه‌ای از نحوه احداث، تکمیل و هزینه این مرکز فرهنگی‌هنری ارایه کرد و یادآور شد: این پروژه ۸۲۰ مترمربع مساحت دارد که ۶۰۰ مترمربع آن بنا و بقیه محوطه بیرونی ساختمان است.
علی قراباغی گفت: سپاه افتخار می‌کند که در این برهه از زمان می‌تواند با احداث و تکمیل چنین پروژه‌هایی، در خدمت مردم جامعه باشد.
در پایان این مراسم مسئولان از سالن مطالعه، کارگاه‌ها و دیگر امکاناتِ مرکز فرهنگی هنری قهاوند بازدید کردند.
یادآوری می‌شود کارت عضویت مهدیه عبدالهی به عنوان اولین عضو این مرکز فرهنگی‌هنری، از سوی محمد رستگار، شهردار قهاوند به وی اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =