کد خبر: 303484
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
بازدید 449
از تمثال عضو نوجوان شهید عباس اسکندری رونمایی شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان طی مراسمی با حضور مدیر کل کانون استان، فرماندار، امام جمعه، خانواده شهید و مسئولان شهرستان نهاوند از تمثال عضو نوجوان شهید، عباس اسکندری رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم که با حضور مدیرکل کانون، مسئولان شهرستان نهاوند و خانواده شهید اسکندری در مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ کانون این شهر برگزار شد، از تمثال عضو نوجوان شهید کانون در ورودی مرکز رونمایی شد.
امام‌جمعه شهرستان نهاوند در این مراسم گفت: طبق آیات قرآن، خداوند هر انسانی را با استعداد خلق کرده و هر انسانی می‌تواند هم خوب باشد و هم بد و اگر خانواده و جامعه تربیت درستی برای کودک فراهم کند این انسان به مقام بالای انسانیت می‌رسد که نمونه بارز آن شهید نوجوان عباس اسکندری است. حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در ادامه اطلاعات کامل این شهید نوجوان را خواستار شد تا در مراسم نماز جمعه این هفته درباره شهید اسکندری و کانون پرورش فکری صحبت کند.


فرماندار شهرستان نهاوند نیز با اشاره به این عضو شهید نوجوان گفت: امثال شهید اسکندری الگو شدند تا دیگران بدانند که دفاع از سرزمین، سن و سال نمی‌شناسد.
وی افزود: امیدواریم کانون پرورش فکری در پرورش نوجوانانی همانند عباس اسکندری همچنان مثمرثمر باشد.
بهناز ضرابی‌زاده نیز در این جلسه با تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام محمدباقر(علیه السلام) و خیرمقدم به میهمانان گفت: ما در کانون به دنبال شناساندن الگوی مناسب اخلاقی، رفتاری و عملی به کودکان و نوجوانان هستیم و چه الگویی بهتر از اعضا شهید کانونی.
وی افزود: مرکز دو نهاوند در سال ۹۳ به نام عضو  شهید نوجوان عباس اسکندری نامگذاری شد. از آنجاییکه  نوجوانان در این سن به دنبال الگو یابی هستند به این نتیجه رسیدیم فقط نام شهید در روی تابلوی سردر کانون برای معرفی این شهید کافی نیست.به همین دلیل با گردآوری زندگینامه این شهید و نصب در کتابخانه و نیز نصب تابلویی از عکس ایشان در ورودی مرکز به دنبال این هستیم  تا در دنیایی که دشمنان برای تغییر سبک زندگی و الگوی فرهنگی کودکان و نوجوانان، برنامه‌ریزی های بسیاری انجام می‌دهند، اعضا را تشویق به مطالعه زندگینامه جذاب این شهدا نماییم تا الگوهای مناسب اخلاقی، دینی، اسلامی و بومی هستند.
در ادامه برادر شهید اسکندری با بیان خاطرات و خصوصیات رفتاری این شهید بزرگوار تاکید کرد: شهدا راهشان را پیدا کردند و اندیشه خوب داشتند و ما باید روی اندیشه کودکان و نوجوانان کار کنیم.
در پایان مراسم از تمثال و زندگینامه عضو نوجوان شهید کانون نهاوند رونمایی شد.
گفتنی است شهید عباس اسکندری در سال ۱۳۵۸ عضو مرکز شماره یک کانون نهاوند بود که در سال ۱۳۶۲ در سن چهارده سالگی در منطقه پیرانشهر به مقام والای شهادت نائل آمد.

لینک گزارش تصویری این مراسم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =